09
پنج شنبه 27 بهمن 1401
شماره 8716
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کارآفرینی؛ موتور محرکه تولید و اشتغال‌زایی

یادداشت
جوامع توسعه‌یافته برای پایداری دستاوردهای علمی و صنعتی خود همواره بر ضرورت نقش‌آفرینی بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی در برنامه‌های توسعه‌ای تأکید دارند و در این میان، توجه به کارآفرینان خلاق و باانگیزه که در شرایط مختلف آمادگی نقش‌آفرینی در تولید و ایجاد بازار کار را دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ویژه
با وجود دست و پنجه نرم‌کردن با انواع معلولیت‌ها و محرومیت‌ها، پله‌های موفقیت را بالا رفته و به مقام و رتبه و جایگاهی رسیده‌اند که میلیون‌ها انسان با جسم سالم هم به نزدیکی آن جایگاه‌ها نرسیده‌اند!
اگر در گذشته زنان تنها در نقش کارمند مشغول به‌کار می‌شدند، حالا تعداد زنان کارآفرین روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، زنانی که نه فقط برای خود کسب‌وکاری فراهم کرده‌اند بلکه با راه‌اندازی یک فضای اشتغالی مفید، برای افراد دیگری هم شغل ساخته‌اند.
اینکه برخی کارشناسان اقتصادی از تقویت شرکت‌های دانش بنیان به‌عنوان یکی از بهترین راه‌های توسعه و پیشرفت کشور نام می‌برند، شعار نیست.
74ساله است و سال‌ها از روزهایی می‌گذرد که به‌عنوان یک دختر دبستانی در ذهنش رؤیای خلبان شدن را پر‌و‌بال می‌داد اما او رؤیاهایش را نه در آسمان، بلکه روی زمین دنبال کرد و سراغ خیاطی رفت تا به تن آرزوهایش جامه عمل بپوشاند.
طراحی و تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور تا 2 دهه قبل یک رؤیای دست نیافتنی بود اما با هوش و ذکاوت متخصصان ایرانی به واقعیت تبدیل شد.
هر کسب‌وکاری که شکل می‌گیرد، هزار امید و آرزو را با خود یدک می‌کشد و اگر در مسیر درست قرار نگیرد، منجر به شکست خواهد شد و یکی از سخت‌ترین لحظه‌ها برای هر آدمی هم شکست است.
امید کربلایی، نابغه و کارآفرین دهه هفتادی با تلاش بسیار بر معلولیت چیره شده است

تسخیر دنیا با یک انگشت

انسان‌هایی هستند که با وجود تمام مشکلات و ناملایمات زندگی و مسیر سخت و ناهمواری که سرنوشت پیش پای‌شان گذاشته، ناامید نشده‌ و بلکه با تلاش مضاعف و تحمل سختی‌ها و داشتن ایمان و امید، از این جدال نابرابر موفق و سربلند بیرون آمده‌اند؛ مثل امید کربلایی که از همین دست آدم‌هاست .
سرگرمی فامیلی

سرگرمی فامیلی

با فراگیرشدن استفاده از گوشی تلفن همراه و نفوذ شبکه‌های اجتماعی در میان افراد، اعضای خانواده‌ها درگیر فضای مجازی شده‌اند و در بیشتر مهمانی‌ها، از بزرگ و کوچک گرفته تا پیر و جوان همه گوشی به‌دست هستند و هر چند دقیقه یک‌بار به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند.
برای چشم‌هایش
برای چشم‌هایش
به یاد بزرگ‌علوی که متولد و درگذشته بهمن‌ماه است
او را از بنیانگذاران داستان‌نویسی مدرن ایران می‌دانند؛ نویسنده‌ای که‌ماه بهمن در شناسنامه او، هم ‌ماه تولد است و هم درگذشتش. بزرگ علوی، نام آشنایی است که از مجتبی آقابزرگ‌علوی در دنیای ادبیات به‌جا مانده است.
خطه «آذربایجان غربی» زیبایی‌های خاص خود را دارد و همین جاذبه‌های نهفته در آن باعث شده هر سال، گردشگران بسیاری برای تماشای زیبایی‌ها به این منطقه از ایران سفر ‌کنند.

شگردهای مهمان‌نوازی

مهمانی در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارد و هر خانواده‌ متناسب با توان مالی خود سعی می‌کند در پذیرایی از مهمان‌ها موفق باشد.

از پشت میله‌های زندان تا «گیله مرد» و «چمدان»

صادق هدایت، صادق چوبک و بزرگ علوی، نویسندگان هم‌دوره‌ای هستند که بسیاری آنها را ادامه‌دهندگان راه محمدعلی جمالزاده می‌دانند و معتقدند این نویسندگان سبک جدید داستان‌نویسی فارسی را پایه‌گذاری کرده‌اند.

نمودار صعود

در سال‌های اخیر کارآفرینی در کشورمان با دستاوردهای زیادی همراه بوده است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
خانه‌های خلاق و نوآوری نام مراکزی است که برای کمک به کسب‌وکارهای مبتنی بر خلاقیت ایجاد شده و افرادی که می‌خواهند ایده‌های خلاقانه‌شان را به مرحله تولید برسانند در نخستین گام می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند
خیلی از ما تجربه بستن قرارداد برای انجام امور مختلف را داریم و برخی اوقات این کار را هم بسیار راحت انجام داده‌ایم اما غافل از اینکه قراردادی که بین افراد بسته می‌شود نیازمند رعایت یکسری اصول است چراکه در بیشتر جوامع افراد برای انجام امور حقوقی با یکدیگر توافقاتی را انجام می‌دهند که در قالب و چارچوب خاصی صورت می‌گیرد تا اینکه عقدی منعقد شود و آثاری برای آن عقد پدید‌ آید و نسبت به توافق ایجاد شده، پایبند باشند.
زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده است و برخی از بانوان، از آخر هفته آستین‌ همت را بالازده و کم‌کم با شروع خانه‌تکانی، فرش و موکت‌ها را راهی قالی‌شویی کرده‌اند.