• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 27 بهمن 1401
کد مطلب : 185716
+
-

با خانه‌تکانی مرحله‌ای نه خودتان را خسته کنید و نه دیگران را !

لباس‌ها به‌خط

لباس‌ها به‌خط

زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده است و برخی از بانوان، از آخر هفته آستین‌ همت را بالازده و کم‌کم با شروع خانه‌تکانی، فرش و موکت‌ها را راهی قالی‌شویی کرده‌اند. در این میان افرادی هم تمایل دارند این مأموریت را از داخل کمد و کشوی اتاق‌ها شروع کنند. باتوجه به اینکه‌یکی از مهم‌ترین و معمولا به‌هم‌ریخته‌ترین قسمت‌های هر خانه‌ای، اتاق خواب است، در این مطلب چند ترفند آسان برای مرتب کردن کشو و کمد پیشنهاد داده‌ایم که با رعایت آنها کمردرد خانه‌تکانی نمی‌گیرید!

کمد را خالی کنید
در ابتدای کار، بهتر است تمام وسایل داخل کمد‌ را خالی کنید. اگر نیاز به رنگ زدن دارد، دست به‌کار شوید و رنگش را تغییر دهید؛ در غیر این صورت با یک گردگیری ساده کارتان راه می‌افتد. خالی کردن فضای کمد و کشو به شما این امکان را می‌دهد که گنجایش کامل کمد خود را بهتر ببینید و براساس آن برای قرار دادن لباس‌ها برنامه‌ریزی کنید.

فضای جدید ایجاد کنید
اگر فضای کافی برای قراردادن لباس‌های خود ندارید، جای جدیدی برای آنها درست کنید. می‌توانید از فضاهای دیگر خانه که امکان استفاده از آن را دارید، بهره ببرید؛ برای مثال می‌توانید برخی از لباس‌ها را در زیرزمین خانه ذخیره یا در قسمت خالی دیوار اتاق خود، با قرار دادن چند قفسه جایی برای کیف و کفش‌های فانتزی‌تان ایجاد کنید.

رگال بیفزایید
بعد از تمیز کردن، می‌توانید با کمی خلاقیت از فضاهای جدید مثلا اضافه کردن رگال لباس درون کمد کمک بگیرید. با این کار می‌توانید برای لباس‌های مهمانی خود جای بیشتری ایجاد کنید. قرار دادن سبد هم ابزاری مناسب برای قرار دادن کیف‌ها در کف کمد و راه‌حلی مناسب برای مرتب کردن آن است.

از گیره‌ کمک بگیرید
گیره‌های مخصوص آویزان کردن وسایل مختلف را می‌توانید از ارزان‌فروشی‌ها تهیه کنید. گیره‌های نگه‌دارنده شلوار، گیره‌های مخصوص دامن و کیف و آویز‌های روسری و کلاه. استفاده از این گیره‌ها بر مرتب کردن کمد لباس تأثیر زیادی خواهد داشت. علاوه‌ بر این به سالم نگه داشتن کیف، کفش و لباس‌های شما کمک خواهد کرد و فضای بیشتری را برای قرار دادن وسایل در اختیارتان قرار خواهد داد.

مرزبندی کنید
همچنین برای بیشتر شدن جا برای لباس‌ها، می‌توانید داخل کشوها را تقسیم و مرزبندی کنید تا هم دسترسی بهتری به جوراب‌ها و لباس‌های خود داشته باشید و هم داخل کشو مرتب‌تر شود.

تصمیم درست بگیرید
یکی از ترفندهای مهم در این زمینه، تصمیم‌گیری درست برای جانمایی لباس‌هایی است که بیشتر استفاده می‌شود؛ از این‌رو قفسه‌ها و قسمت‌هایی را که دسترسی به آنها آسان است و راحت می‌شود لباس مورد نیاز را در آنجا پیدا کرد، به این منظور اختصاص دهید و لباس‌های کم‌‌کاربردتر را نیز در قفسه‌های بالای کمد بگذارید.

باکس چوبی بسازید
در قسمت‌های کناری داخل کمد هم می‌توانید با استفاده از کمی میخ و تخته یا باکس‌های کوچک برای کفش‌های خود نیز جا باز کنید.

لباس‌های کم‌کاربرد و پرکاربرد
نامرتب چیدن لباس‌ها همیشه باعث می‌شود برای پیدا کردن لباس موردنیاز، کل کمد و کشو را به‌هم بریزیم؛ برای همین بهتر است لباس‌ها را براساس میزان کاربردی که دارند، بچینید. برای این کار لباس‌های پرکاربرد خود را از لباس‌هایی که کمتر استفاده می‌کنید، جدا کنید. لباس‌های کم‌کاربرد را در ردیف پایین کشو بچینید و لباس‌های پرکاربرد را روی آنها قرار دهید.

هم‌رنگ‌ها را کنار هم بگذارید
به طیف رنگی لباس‌هایتان توجه کنید. یکی از دلایل نامرتب بودن کمد و کشو، قرارگرفتن نامنظم لباس‌های رنگی در کنار هم است. کمد لباس هرقدر هم مرتب و تمیز باشد، بی‌ربط بودن رنگ لباس‌ها در کنار هم آن را نامرتب نشان می‌دهد. بهترین کار برای حل این مشکل، قراردادن لباس‌ها براساس رنگ است. این کار جدا از زیباتر نشان دادن کمد لباس، باعث می‌شود با توجه به رنگی که دوست دارید برای دورهمی‌های آخر هفته و روزهای نوروز، راحت‌تر لباس مورد نظرتان را انتخاب کنید.

کمربندها را آویزان نکنید!
آویزان کردن کمربند روی گیره‌ لباس، اصلا کار درستی نیست؛ چون این‌ کار سبب می‌شود با هر تکان کوچکی کمربند تاب بخورد و به دیوار یا در آسیب بزند؛ به همین دلیل می‌توانید یکی از کشو‌ها را خالی و با استفاده از جعبه‌های کوچک آن را تقسیم‌بندی کنید و کمربند، عینک، ساعت مچی، دستبند و گیره‌های لباس را در کشو بچینید. همچنین می‌توانید با چسباندن تور درون یک قاب کوچک جای مناسبی برای گوشواره‌های خود ایجاد کنید؛ چراکه جدا از استفاده‌ تزیینی آن، از گم شدن گوشواره‌هایتان جلوگیری می‌شود.

ادکلن‌ها را در جای مناسبی قرار دهید
عطر و ادکلن‌ها به‌دلیل استفاده‌ مداوم از آنها، همیشه قسمتی از ریخت‌ و پاش‌های وسایل اتاق را به همراه دارند. شما می‌توانید یک سینی کوچک برای ادکلن‌های خود درنظر بگیرید و آنها را در قسمتی از کمد یا کشوی خود قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از یک جعبه‌ کوچک مجموعه‌ ادکلن مورد علاقه و استفاده‌ خود را روی کشو یا مقابل آینه قرار دهید.

روسری‌ها در  دسترس باشند
روسری‌های خود را تا نزنید. این کار باعث چروک شدن روسری شما می‌شود. با توجه به استفاده زیاد روسری باید آنها را در جایی قرار داد که به‌راحتی در دسترس باشند. با تعبیه کردن چند رگال کوچک روی در کمد می‌توانید روسری‌ها را بدون تا زدن روی آن آویزان کنید یا با تقسیم کردن کشو، روسری‌ها را لوله کنید و در قسمت‌هایی که ایجاد کرده‌اید، قرار دهید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید