07
پنج شنبه 27 بهمن 1401
شماره 8716
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پایان پروژه نیکلا

نیکلا استورجن، رهبر استقلال‌طلب اسکاتلند، در تصمیمی ناگهانی استعفا کرد
جهان‌نما
نیکلا استورجن، رئیس دولت محلی اسکاتلند پس از 8 سال حضور در قدرت استعفا کرد.
ویژه
هفته‌نامه اشپیگل گفت‌وگوی مفصلی با ولودیمیر زلینسکی، داشته و با رئیس‌جمهور اوکراین در مورد جنگ، روسیه، اروپایی‌ها و به‌طور کلی تقابل غرب و مسکو به بحث نشسته است.
دریچه
نیکی هیلی، نماینده سابق دولت آمریکا در سازمان ملل متحد به‌صورت رسمی از حضور خود در رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال آینده خبر داده است.

رنج بی‌خانمانی پس از زلزله قرن

با ناامیدی تیم‌های امدادی از عملیات نجات قربانیان در زلزله مرگبار ترکیه-سوریه، تامین سرپناه، غذا، آب و مقابله با شیوع بیماری‌ها اکنون به چالش اصلی 2 کشور تبدیل شده است
گزارش 1
10روز پس از زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه که به «فاجعه طبیعی قرن» معروف شده، عملیات نجات قربانیان مانده زیر آوار به پایان خود نزدیک می‌شود. بازماندگان اما نه‌تنها در سوریه که در ترکیه نیز حال و روز خوشی ندارند.
دست پنهان تل آویو در مهندسی انتخابات در جهان

دست پنهان تل آویو در مهندسی انتخابات در جهان

افشای اقدامات یک شرکت فعال در حوزه مهندسی انتخابات در تل‌آویو، حکایت از ارتباط آن با وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دارد
دخالت در انتخابات‌ها در عصر جدید دیگر به شیوه‌های سنتی مانند خرید رأی و یا تغییر در شمارش آرا صورت نمی‌گیرد، بلکه این شیوه‌های مهندسی شده افکارعمومی هستند که نتایج انتخاباتی موردنظر برای گروه‌های فشار را رقم می‌زنند.
آمار پرجمعیت‌ترین کشور دنیا مشخص نیست
پیش‌بینی می‌شود تا 2‌ماه دیگر، هند با بیش از 1.4میلیارد نفر به پرجمعیت‌ترین کشور جهان تبدیل شود.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه: سیاست خارجی نوین روسیه بر ضرورت پایان دادن به انحصار غرب در ترسیم چارچوب روابط بین‌الملل متمرکز خواهد بود.