از ساخت دوربین با کمک قطعات شورولت تا شبیهسازی چشم
استودیوی والتدیزنی تاریخچهای درخشان در زمینه نوآوری فنی و تکنولوژی دارد؛ از خلق تکنیکهای پیشگام اما ابتدایی گرفته تا نرمافزارهای برنده اسکار؛ و همچنان به توسعه زوایای مختلف تولید انیمیشن مدرن ادامه میدهد.
یک عروسک بزرگ از پلنگ صورتی را هنوز توی اتاقم دارم. فکر کنم خانمام آن را برایم گرفته؛ چون میدانست چقدر پلنگصورتی را دوست میدارم. هنوز هم در آستانه 40سالگی، وقتی که تلویزیون بخشهایی از این پلنگ صورتی نازنین دوستداشتنی را پخش میکند، درست مثل این طاعونزدهها و جنزدهها، جلوی تلویزیون سامسونگم مینشینم.
کمتر از تعداد انگشتان یکدست انیمیشن ایرانی اکرانشده در سینماها داریم. عمر ساخت انیمیشن برای مخاطب در ایران به 10سال هم نمیرسد و معمولا سودی هم عاید تهیهکنندهها نمیشود.
به یادآوردن خاطرات دوران کودکی برای همه ما همیشه همراه با لبخندی دلنشین و شیرین است؛بهویژه برای دهه شصتیها که نوستالژیها و دنیای کودکیشان با بچههای امروز و فانتزیهایشان زمین تا آسمان فرق میکرد
«میگویند اگر یکرؤیا را بیش از یکبار ببینی، حتماً آن رویا، واقعیت مییابد». این یکی از دیالوگهای معروف انیمیشن زیبایخفته، یکی از ساختههای والت دیزنی است. خیلی از آنها که به دیزنیلندسرزمین دیزنی میروند.
شرکت دیزنی برای چندیندهه یکی از محورهای اصلی و قدرتمند صنعت انیمیشنسازی جهان بودهاست و اگرچه انیمیشنهای دیزنی معمولا از نظر بینندگان و بهویژه از دیدگاه منتقدان رتبههای بالایی بهدست میآورند اما باوجود شرکتهای قدرتمندی مانند پیکسار که در سال2006 به قیمت 4/7میلیارد دلار به دیزنی واگذار شد.
علی و کاویان که 5سال پیش از بالای پشتبام افتاد و فوت کرد خوشبختترین بچههای بلوک بودند.آنها نخستین بچههایی بودند که میتوانستند کارتونهای جدید را ببینند و این بهخاطر مادرشان سیما بود. همه خانواده سیماخانم در انگلستان زندگی میکردند و او یکجورهایی دروازهای بین ما و دنیای بیرون بهحساب میآمد.
استودیوی والتدیزنی تاریخچهای درخشان در زمینه نوآوری فنی و تکنولوژی دارد؛ از خلق تکنیکهای پیشگام اما ابتدایی گرفته تا نرمافزارهای برنده اسکار؛ و همچنان به توسعه زوایای مختلف تولید انیمیشن مدرن ادامه میدهد.
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .