• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 25 آذر 1397
کد مطلب : 41069
+
-

شخصیت‌های به یادماندنی والت‌دیزنی کدام‌ها بودند؟

دنیای دیوانه دیوانه

دیزنی شخصیت‌های پیچیده و دنیاهای جادویی‌ای‌را خلق کرد که گذر زمان آنها را کمرنگ نکرد

نیلوفر جلالی

زمان می‌گذرد و همه‌‌چیز تغییر می‌کند، اما فیلم‌های دیزنی همچنان یکی از اجزای ثابت زندگی آدم‌های همه نسل‌هاست. بزرگ و کوچک عاشق شخصیت‌های دیزنی هستند؛ نه فقط به‌خاطر اینکه آنها زندگی را آسان می‌گیرند بلکه به‌خاطر اینکه تخیلات همه ما را به بازی گرفته اند. البته که اگر بخواهیم فهرستی از شخصیت‌های به یادماندنی دیزنی درست کنیم، کلی اسم در آن جا می‌گیرد؛ از «مولان» بگیرید که همیشه قوانین و سنت‌ها را زیرپا می‌گذاشت تا کروئلا، زن بدجنس کارتون «101سگ خالدار»؛ از دوری، ماهی جذاب انیمیشن «در جست‌وجوی نمو» که حافظه‌اش کوتاه‌مدت بود تا آرورا «زیبای خفته» که به یک خواب ابدی فرورفت؛ از «علاء‌الدین» تا «تارزان»، از «سیمبا» تا «پیترپن»، از «سفید برفی» تا السا در انیمیشن «یخ زده» و...؛ اسامی و کاراکترهای جذابی که تمامی ندارند. در ادامه فقط چند شخصیت از ده‌ها شخصیت به یادماندی دیزنی را یادآوری می‌کنیم.

میکی‌ماوس



میکی‌ماوس نماد والت‌دیزنی است و او را محبوب‌ترین شخصیت دیزنی در طول همه سال‌ها می‌دانند. از روی این شخصیت تعداد زیادی نمایش تلویزیونی، فیلم و... ساخته شده است. والت‌دیزنی یک‌ بار گفته بود:‌ «امیدوارم هرگز یک چیز را فراموش نکنیم، آن هم اینکه همه‌‌چیز، از یک موش شروع شد». والت دیزنی قبل از میکی‌ماوس فقط شخصیت اوسوالد خرگوش را ساخته بود که البته اوسوالد چندان به شهرت علاقه نداشت و حالا همه آن محبوبیت به یک موش تعلق دارد.

پینوکیو



دیزنی به یکی از شخصیت‌های به یادماندنی تاریخ، زندگی بخشید که بزرگ و کوچک او را می‌شناسند. پینوکیو یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های تاریخ است؛ عروسک خیمه‌شب‌بازی‌ای که تبدیل به یک پسربچه می‌شود. هر بار پینوکیو دروغ می‌گوید، دماغش بزرگ می‌شود و همین موضوع او را وادار می‌کند تا تبدیل به یک انسان صادق شود. پینوکیو با توجه به پیامی که منتقل می‌کند، یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دیزنی است.

وودی



وودی به‌خاطر همه نقایصش یکی از فوق‌العاده‌ترین کاراکترهای دیزنی است. او در داستان اسباب‌بازی، خصوصیاتی مثل حسادت دارد و بعد در داستان اسباب‌بازی2 دچار خودخواهی می‌شود. با این حال همیشه از اشتباهاتش درس می‌گیرد و به آنها اعتراف می‌کند. او یکی از انسان‌ترین اسباب‌بازی‌هاست.

بل



یکی از دوســـت‌داشتـــنی‌ترین شاهزاده‌های دیزنی بل است. او یک خوره کتاب با قوه تخیلی فعال و ذهنی روشن است. او بسیار مطمئن است و بیرون‌گراست و از اینکه به او بگویند چه کار باید انجام دهد بیزار است. بل می‌داند چیزهایی در دنیا، ورای ظواهر وجود دارد و درون آدم‌ها را می‌بیند. مهربانی و قلب خالصش از دلایلی است که او را به یکی از بهترین شخصیت‌های دیزنی تبدیل می‌کند.

سیندرلا


یکی از ماندگارترین شخصیت‌های دیزنی سیندرلاست که نمی‌تواند از هیچ فهرستی بیرون بماند. با وجود اتفاقات وحشتناکی که برایش افتاده، او همیشه مهربان است. او چیز زیادی نمی‌خواهد. او فقط آرزوی یک شب رویایی را دارد تا همه مشکلاتش را فراموش کند. سیندرلا نشان می‌دهد که زندگی می‌تواند سخت باشد اما هرگز نباید امید را از دست داد.

پوکاهانتس



شخصیت پوکاهانتس از روی یک فرد واقعی الهام گرفته شده است. پوکاهانتس، شریف، آزاد و رهاست. قلب بزرگی دارد و مهربانی، راهنمایی و درایت را از همه آنها که اطرافش هستند، دریغ نمی‌کند. او عاشق حیوانات و طبیعت است و مثل همه ما می‌خواهد خودش را پیدا کند. این یکی دیگر از شخصیت‌های قدرتمند دیزنی است.

وال ئی



وال‌ئی اسم شخصیت یکی از انیمیشن‌های دیزنی است که می‌توان آن را از غم‌انگیز‌ترین فیلم‌های دیزنی دانست. وال‌ئی یک روبات تنها روی کره زمین است. از این غمگین‌تر جمله‌ای شنیده‌اید؟ جز این، او در طول سفر خارق‌العاده‌اش در دنیا، عشق را پیدا می‌کند. وال‌ئی مخفف اصطلاحی به‌معنای بارگیری زباله از سطح زمین است.

آلیس



دنیای دیوانه دیوانه آلیس در سرزمین عجایب یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ دیزنی را ساخت؛ دنیایی که هیچ‌چیز در آن منطقی نیست و برای دنیای کودکی ما بسیار سرگرم‌کننده بود و آلیس در مرکز همه این دیوانگی‌ها، دنیای واقعی خودش را با سرزمین عجایب مقایسه و حماقت و جدیت دنیای واقعی را بیشتر درک می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید