04
یکشنبه 29 فروردین 1400
شماره 8198
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تزریق پول به بورس شتاب گرفت

حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در بورس به 9درصد رسید
بورس
با افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در بازار سهام به 9درصد و آغاز تزریق 24هزار میلیارد تومان اوراق بدهی از هلدینگ‌ها، سیاست تزریق پول به بورس، شتاب گرفت.
چهره روز
لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در اظهارنظری با اشاره به چالش‌های حقوقی بر سر بهبود محیط کسب‌وکار می‌گوید: مهم‌ترین کاری که دولت در معنای مصطلح کلمه درخصوص فضای کسب‌وکار باید انجام دهد، تکالیفش در مورد بهبود محیط حقوقی کسب‌وکار است و اصلی‌ترین کار یک حکومت قانون‌گذاری و مقررات‌گذاری کارآمد در حوزه کسب‌وکار است.
همشهری نتایج افت فشار اقتصاد ایران در سال‌های بدون برجام را تحلیل می‌کند

رکوردشکنی شاخص فلاکت

کلان
در شرایطی که مرکز آمار ایران می‌گوید شاخص فلاکت در پایان سال 98به 45.4درصد رسید بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد با ثبت رکورد 46.1درصدی در پایان سال 99، شاخص فلاکت بالاترین حدنصاب دهه 90را ثبت کرده است.

این درآمد کجا خرج شد؟

خبر: فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به مقامات عالی کشور اعلام کرده: در ۴۲ حراج متوالی از خرداد‌ماه سال گذشته تا ۳۰ اسفند‌ماه سال۱۳۹۹، مبلغ ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل فروش نقدی اوراق در مسیر جبران غیرتورمی ناترازی بودجه در نتیجه کاهش درآمدهای نفتی تأمین شد.
تخلیه تورم در مسکن ملی ممنوع
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می‌گوید عده‌ای با جوسازی به‌دنبال بالابردن هزینه ساخت مسکن ملی هستند؛ اما این جوسازی‌ها صحت ندارد
قیمت ساخت مسکن ملی به 6میلیون تومان برای هر مترمربع زیربنا نمی‌رسد؛ این جمله، تأکیدی از محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی است که در تکذیب برخی آمار و ارقام رسمی و غیررسمی در مورد هزینه تولید مسکن ملی اظهار شده و البته او به آن لقب جوسازی می‌دهد.