03
شنبه 29 آذر 1399
شماره 8114
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

معنای افتتاح هر ایستگاه مترو برای مردم

یادداشت
ضمن گرامیداشت روز ملی حمل‌ونقل و با آرزوی رفع مشکلات عدیده شبکه حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها که البته عزمی ملی را طلب می‌کند، بسیار خرسندم که به‌موجب زحمات مهندسان و کارگران زحمتکش و فعال در پروژه‌های ساخت مترو، امکان افزایش سطح خدمت‌رسانی به مردم صبور پایتخت در قالب افتتاح 2 ایستگاه امیر‌کبیر و برج میلاد در خطوط 6 و 7 فراهم شده است.
هوا
شاخص آلودگی هوای تهران در روز جمعه به 147یعنی ناسالم برای گروه‌های حساس رسید. به گزارش همشهری و بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در این روز میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون با افزایش از 134 به 144 رسید و در مقابل، میزان مونواکسید کربن از 37 به 31 کاهش یافت. دی‌اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتر از 10میکرون نیز به نسبت روز پیش از آن افزایش داشتند.
با بهره‌برداری از ایستگاه‌های برج میلاد در عمق 55متری زمین و امیرکبیر در محدوده خیابان ۱۷‌شهریور، تعداد ایستگاه‌های متروی تهران به 128 رسید

افتتاح 2 ایستگاه مدرن مترو با تجهیزات ایرانی

گزارش
برج میلاد با افتتاح ایستگاه مترو به شبکه حمل‌ونقل عمومی تهران وصل شد. این مراسم باحضور رئیس‌جمهور، وزیرکشوربه‌صورت ویدئو کنفرانس، شهردار، استاندار، رئیس‌و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.
مردم؛ حافظ هویت‌ تهران

مردم؛ حافظ هویت‌ تهران

برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره خرمالوی کن، بهانه‌ای برای توجه به هویت‌ها و میراث فرهنگی شهر است
تهران با ریشه‌هایش تهران است. اگر هویت‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم، تاریخ و یادگاری‌های تهران را از این شهر بگیریم، دیگر نمی‌دانیم تهران کجا هست! هویت‌ها می‌مانند، چون مردم نگهبان و حافظ آنها هستند.
سامانه مدیریت آب‌های سطحی تهران فعال می‌شود
بارش‌های فصلی گاه‌وبی‌گاه حال و هوای تازه‌ای به شهر تهران می‌دهد؛ از باران‌های مستمر در برخی روزها گرفته تا بارندگی‌های چندساعته. از دیرباز باران نعمت الهی محسوب می‌شد و حالا همراه آن، آبگرفتگی یا حتی سیلاب در پایتخت نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد.
اقتصادی
در جلسه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست محسن رضایی برگزار شد، بندهایی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده مغایر با بند‌هایی از سیاست‌های کلی نظام شناخته شد. به گزارش همشهری، در این نشست انطباق و عدم‌مغایرت لایحه مالیات بر ارزش افزوده با سیاست‌های کلی نظام مورد بررسی قرار گرفت.