5
یکشنبه 11 اسفند 1398
شماره 7894
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا و آزادراه تهران - شمال

یادداشت
طرفداران ساخت‌وساز با مهارت شگفت‌انگیزی توانسته‌اند همه طرح‌های مصرف‌گرایانه دوران پیش از انقلاب و البته، بسیار طرح‌های دیگر از این دست را در 4دهه گذشته به کشور تحمیل کنند.
ویژه
سرپرست ایرانی هیأت باستان‌شناسی جنوب استان کرمان از حضور هیأت مشترک باستان‌شناسی ایران و آلمان در ششمین فصل از پژوهش‌های باستان‌شناسی جنوب استان کرمان در این محوطه تاریخی با هدف مستندنگاری تپه‌ها و محوطه‌های شناسایی شده در 5 فصل گذشته خبر داد.
گردشگری
مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی ماسوله از گردشگران خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به ماسوله خودداری کنند.

مالچ‌پاشی و نابودی زیستگاه دشت آزادگان

مالچ‌پاشی نفتی، منجر به کشتار گونه‌های جانوری و از بین بردن پوشش گیاهی منطقه شد
محیط زیست
مالچ‌پاشی در خوزستان که قرار است با نظارت و همفکری سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام شود، این روزها در منطقه‌ای از شنزارهای دشت آزادگان اجرا می‌شود که به گفته فعالان محیط‌زیست سرشار از حیات گیاهی و جانوری است.
احتمال آغاز دوره ترسالی در ایران

احتمال آغاز دوره ترسالی در ایران

قائم‌مقام ستاد توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درباره عبور ایران از دوره خشکسالی به ترسالی با توجه به بارش‌های امسال در کشور اعلام کرد: در این زمینه نمی‌توان به‌طور قطع اظهارنظر کرد ولی روند موجود یک روند ترسالی را نشان می‌دهد و امیدواریم روند ترسالی رخ داده باشد.
ایرلاین‌هایی که جریمه کنسلی بگیرند محکوم می‌شوند
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آن دسته از مسافرانی که ایرلاین‌ها، خسارت کنسلی از استرداد بلیت‌شان کسر می‌کنند، می‌توانند به سازمان هواپیمایی کشوری شکایت کنند.