• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96259
+
-

ایرلاین‌هایی که جریمه کنسلی بگیرند محکوم می‌شوند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آن دسته از مسافرانی که ایرلاین‌ها، خسارت کنسلی از استرداد بلیت‌شان کسر می‌کنند، می‌توانند به سازمان هواپیمایی کشوری شکایت کنند.
رضا جعفرزاده با اشاره به دستورالعمل مربوط به استرداد بلیت هواپیما بدون کسر هزینه کنسلی که از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است، به مهر گفت: مسافرانی که اقدام به کنسلی بلیت پروازهای خود کرده‌اند و همچنان از طرف شرکت هواپیمایی مربوطه، هزینه کنسلی بلیت کسر شده است، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری، از شرکت هواپیمایی صادرکننده بلیت شکایت کنند. وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری قطعا به موارد شکایتی رسیدگی خواهد کرد. ضمن اینکه به شرکت‌های هواپیمایی نیز تذکرات لازم داده شده و قرار است ایرلاین‌ها پول بلیت‌های کنسل شده را به‌طور کامل به مردم برگردانند.
جعفرزاده تأکید کرد: همه شرکت‌های هواپیمایی باید به یک صورت عمل کنند و ‌نباید بخشنامه‌های متفاوت صادر کنند. بنابراین نرخ کامل همه بلیت‌هایی که از پنجم اسفندماه به بعد از سوی مسافران کنسل شود باید مسترد شود.
سازمان هواپیمایی کشوری روز سه‌شنبه(‌۶ اسفندماه) نیز در بخشنامه‌ای به همه شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: با توجه به شرایط به‌وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و عدم‌پذیرش اتباع ایرانی توسط تعدادی از کشورها و تعلیق موقت برخی پروازها سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه استرداد بلیت هواپیما بدون دریافت جریمه را به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و نمایندگی‌های کل فروش شرکت‌های هواپیمایی خارجی ابلاغ کرده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره اعلام کرد: با متخلفان بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد شده و درصورت تخلف به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید