• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96258
+
-

باستان‌شناسان ایرانی و آلمانی به جنوب کرمان رفتند

سرپرست ایرانی هیأت باستان‌شناسی جنوب استان کرمان از حضور هیأت مشترک باستان‌شناسی ایران و آلمان در ششمین فصل از پژوهش‌های باستان‌شناسی جنوب استان کرمان در این محوطه تاریخی با هدف مستندنگاری تپه‌ها و محوطه‌های شناسایی شده در 5 فصل گذشته خبر داد.
به گزارش پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، نادر علیداد سلیمانی با بیان اینکه در 5 فصل پژوهش‌های باستان‌شناسی انجام شده، بخش زیادی از این حوزه مطالعه شده است، حاصل فعالیت باستان‌شناسان ایرانی و آلمانی را شناسایی ۲۷۴ تپه، محوطه و ابنیه تاریخی دانست و افزود: قدیمی‌ترین استقرارهای مشاهده شده متعلق به دوره نوسنگی است که تا دوره‌های مختلف اسلامی تداوم دارد.
این باستان‌شناس با تأکید بر اینکه حوزه مورد مطالعه این هیأت، 7 شهرستان جنوبی استان کرمان یعنی «جیرفت»، «کهنوج»، «عنبرآباد»، «فاریاب»، «رودبار»، «قلعه گنج»و «منوجان» است، این شهرها را مربوط به حوزه‌های فرهنگی هلیل‌رود دانست و گفت: این بخش از استان کرمان از غنای فرهنگی تاریخی قابل توجهی برخوردار است.
ششمین فصل بررسی باستان‌شناسی جنوب استان کرمان با همکاری پروفسور فلزنر، سرپرست آلمانی هیأت باستان‌شناسی از دانشگاه توبینگن در حال انجام است.
پیش‌تر به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در ایران، برخی مجموعه‌های باستان‌شناسی کشور از باستان‌شناس‌ها خواسته بودند با توجه به‌احتمال ابتلا به کرونا از کاوش در محوطه‌های باستانی کشور خودداری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید