• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96254
+
-

هشدار سفر به گیلان؛ ورود به ماسوله هم ممنوع شد

گردشگری
هشدار سفر به گیلان؛ ورود به ماسوله هم ممنوع شد

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی ماسوله از گردشگران خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به ماسوله خودداری کنند.
احمد نجیبی با اشاره به شرایط ساختاری و فشردگی بافت تاریخی ماسوله به ایسنا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین با توجه به اینکه معمولا حضور مخاطبان و گردشگران در ماسوله از بافت و بازار تاریخی این شهر تاریخی در بخشی فشرده انجام می‌شود تا اطلاع ثانوی حضور گردشگران در این شهر تاریخی ممنوع است.
او تأکید کرد: این دستور براساس تأکید وزارت بهداشت و شورای تامین شهرستان و درخواست پایگاه میراث‌فرهنگی ماسوله، اعلام شده و تا اطلاع ثانوی ورود گردشگران به محدوده ماسوله ممنوع است.
نجیبی با اشاره به اینکه این دستور از امروز در شهر تاریخی ماسوله اجرایی می‌شود، افزود: مغازه‌های بازار تاریخی ماسوله تعطیل شده و امکان سرویس‌دهی ندارند، همچنین در ابتدای ورودی این شهر تاریخی از حضور گردشگران جلوگیری می‌شود.
نجیبی از مخاطبان و علاقه‌مندان به حضور در این بافت تاریخی درخواست کرد تا بازدید از ماسوله را با توجه به شرایط موجود، به زمان و شرایط بهتری موکول کنند.
معاون استاندار گیلان نیز ظهر دیروز از مسافران و گردشگران خواست به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در مناطق شمالی کشور از سفر به استان گیلان خودداری کنند.
علی‌اوسط اکبری مقدم با اعلام اینکه در تمامی مبادی ورودی استان گیلان ازجمله چابکسر، آستارا و رودبار طرح هشدار به مسافران و اطلاع رسانی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آغاز شده است گفت: در ورودی‌های استان گیلان به مسافران توصیه می‌شود از سفر غیرضروری به این استان خودداری کنند.
به گفته او، تیم‌های واکنش علاوه بر ارائه توصیه های لازم به مسافران، با تب سنج هایی که در اختیار دارند، کنترل لازم را انجام داده و تأکیدات بهداشتی و مراقبتی به هموطنان ارائه می‌شود.
اکبری مقدم از رسانه‌ها خواسته است با اطلاع‌رسانی جدی در مورد خطر شیوع کرونا از مردم بخواهند سفر به گیلان را به‌دلیل اپیدمی کرونا لغو کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید