• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 25 اسفند 1398
کد مطلب : 97350
+
-

الکل مسموم درخوزستان باز هم قربانی گرفت

مسمومیت با مصرف الکل مسموم در استان خوزستان همچنان ادامه دارد و با جان باختن چند نفر دیگر که با نوشیدن الکل مسموم شده بودند شمار قربانیان به 49نفر افزایش یافت.
به‌گزارش همشهری، مسمومیت با الکل با وجود اینکه بی‌سابقه نیست اما در هفته‌های اخیر با همه‌گیر شدن ویروس کرونا شایع شده، افراد زیادی را تا یک قدمی مرگ پیش برده و جان ده‌ها نفر را نیز گرفته است.
تاکنون از استان‌های تهران، البرز، همدان، مازندران، مرکزی، اردبیل، فارس و... گزارش‌هایی درخصوص مسمومیت و جان باختن ده‌ها نفر از هموطنان‌مان منتشر شده اما کانون این بحران در خوزستان است؛ جایی که تاکنون 612نفر بر اثر نوشیدن الکل دچار مسمومیت شده و دست‌کم 49نفر جان خود را از دست داده‌اند. این مسمومیت‌ها زمانی اوج گرفت که شایعه‌هایی در فضای مجازی درباره تأثیر مصرف الکل در مقابله با ویروس کرونا منتشر شد؛ شایعه‌هایی که افراد زیادی را گمراه کرد و آنها را به سوی مصرف الکل سوق داد و در این میان وجود الکل‌های مسموم در بازار و یا تبدیل الکل‌های صنعتی افراد زیادی را به دردسر انداخت و خانواده‌های زیادی را عزادار کرد.
علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این‌باره به ایسنا می‌گوید: «روز شنبه - ۲۴ اسفند - ۱۸ نفر دیگر که بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی دچار مسمومیت شده بودند به مراکز درمانی استان خوزستان مراجعه کردند و در این مدت نیز شمار قربانیان افزایش یافت.»
وی ادامه می‌دهد: «از ۶۱۲مورد مراجعه‌ای که تاکنون بر اثر مسمومیت با مشروبات الکلی تقلبی به مراکز درمانی خوزستان انجام شده، اکنون ۳۳نفر بستری‌اند که از این تعداد، ۱۴نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و با احتساب یک مورد فوت اخیر، قربانیان این مشروبات الکلی تقلبی به ۴۹نفر رسیده است.» 
آنطور که احسان‌پور می‌گوید با وجود شمار قربانیان و افراد مسموم شده و اطلاع‌رسانی که در این خصوص انجام شده باز هم مسمومیت با الکل ادامه دارد: «مراجعات به مراکز درمانی درپی مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان ادامه دارد و لازم است که خانواده‌ها هوشیار باشند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید