• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 22 اسفند 1398
کد مطلب : 96952
+
-

بهترین مکان برای تولید سوخت‌های زیستی


به اعتقاد رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر تهران مزارع کشت سبزی جنوب تهران، بهترین مکان برای کشت مواد اولیه سوخت‌های زیستی است؛ با این کار مشکل بخش کشاورزی هم حل می‌شود. به‌گزارش شهرنوشت، سیدمحمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر تهران درباره «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه سوخت‌های زیستی و بیو روانکار» گفت: به همین دلیل عنوان برنامه را گذاشتیم توسعه شهر، و تقریبا تلاش کردیم تا تعدادی مصوبات داشته باشیم که دستگاه‌های دیگر را نیز ملزم به اجرای بخشی از مسئولیت‌ها، طبق اصل 103قانون اساسی بکند.
او با بیان اینکه هم‌اکنون ما چالش‌هایی داریم که تماما در حیطه مدیریت شهری نیست، اضافه کرد: ازجمله ترافیک و آلودگی هوا و همانطور که مشاهده کردید ما طرح ترافیک را به طرح کاهش آلودگی هوا تغییر دادیم. اینکه ایران‌خودرو و سایپا چه خودروهایی تولید می‌کنند، در حیطه اختیار ما نیست، ولی خودرویی که 60درصد آلودگی هوا را ناشی می‌شود، باید با کاهش تردد روبه‌رو شود.
میرلوحی ادامه داد: بخارات ناشی از احتراق‌ام تی بی‌ای  در هوا جمع می‌شود و با باران فرومی‌ریزد و به فاضلاب سرریز می‌شود و همین آب مزارع کشت سبزی را در جنوب تهران آبیاری می‌کند. این به معنای سونامی سرطان است. او با بیان اینکه امروز مزارع کشت سبزی جنوب تهران، بهترین مکان برای کشت مواداولیه سوخت‌های زیستی است، توضیح داد: با این کار مشکل بخش کشاورزی هم حل می‌شود. امروز هزاران تن روغن سوخته را دوباره تبدیل به روغن کرده و در برخی از ساندویچ‌فروشی‌ها استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که می‌توان از آن برای تولید سوخت‌های زیستی استفاده کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید