• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 19 اسفند 1398
کد مطلب : 96728
+
-

مرگ بیماران مشکوک به کرونا زیر آوار هتل

مرگ بیماران مشکوک به کرونا زیر آوار هتل


فروریختن هتل 7طبقه‌ای در چین که بیماران مشکوک به کرونا در آنجا قرنطینه شده بودند باعث مرگ دست‌کم 10نفر شد و از سرنوشت 23نفر هنوز خبری نیست.
به گزارش همشهری به نقل از سی‌ان‌ان، این حادثه شنبه‌شب در استان فوجیان در جنوب شرق چین رخ داد. هتل محل حادثه، ساختمانی7طبقه بود که در سال 2013ساخته شد و در سال 2018به هتل تغییر کاربری یافته بود. در زمان حادثه 80نفر در داخل هتل حضور داشتند که به‌دنبال ریزش طبقات آن، 9نفر موفق به فرار شدند و 48نفر نیز در همان لحظات اولیه زنده از زیرآوار بیرون کشیده شده و به بیمارستان انتقال یافتند. با این حال از بقیه افراد حاضر در هتل اثری نبود. به گفته مقامات محلی، در این هتل غیر از پرسنل و کارمندان، 58بیمار مشکوک به کرونا قرنطینه شده بودند و 6نفر از کارمندان یکی از نمایندگی‌های خودرو نیز حضور داشتند. بیماران حاضر در هتل کسانی بودند که به‌خاطر داشتن علائم کرونا از سوی مسئولان شهری به این هتل منتقل شده و هر چند تست همگی آنها منفی اعلام شده بود اما برای احتیاط بیشتر همچنان در آنجا حضور داشتند که ناگهان ساختمان هتل روی سرشان آوار شد.
از زمان حادثه با حضور حدود هزار نفر از نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس عملیات جست‌‌وجو و نجات آغاز شد اما تا روز گذشته خبرگزاری‌ها گزارش کردند که اجساد 10نفر از قربانیان این حادثه از زیر آوار بیرون کشیده شده و این در حالی است که از سرنوشت حدود 23نفر هنوز خبری نیست.
بررسی‌ها برای مشخص‌شدن علت این حادثه در حالی ادامه دارد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد صاحب هتل از مدتی قبل تصمیم به بازسازی برخی طبقات آن گرفته بود و در جریان این بازسازی‌، یکی از ستون‌های هتل دچار انحراف شد و کارگران نیز خطر این انحراف را به صاحب هتل گوشزد کرده بودند اما با این حال معلوم نیست که بازسازی هتل عامل فروریختن آن بوده یا سازه آن دچار اشکال بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید