• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 11 اسفند 1398
کد مطلب : 96276
+
-

مرگ؛ عاقبت دزدی از خانه‌ها

اعضای یک باند 3نفره که به خانه‌های غرب تهران دستبرد می‌زدند خبر نداشتند که سایه مرگ در کمین یکی از اعضای باند است. دزد 25ساله در آخرین سرقت گروهی هنگام فرار سقوط کرد و جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، شامگاه جمعه بود که ساکنان ساختمانی در غرب تهران صدای مهیبی شنیدند. آنها خود را به پشت پنجره‌هایشان رساندند و دیدند مردی خون‌آلود مقابل ساختمان افتاده است. 2 نفر او را روی زمین می‌کشیدند و به‌نظر می‌رسید سعی داشتند وی را به سر کوچه منتقل کنند. همین باعث شد تا ساکنان ساختمان برای پرس و جو به خیابان بروند. وقتی چند نفر به خیابان رفتند، 2مردی که نفر سوم را روی زمین می‌کشیدند وحشت کردند. آنها مرد زخمی را همانجا رها کرده و پا به فرار گذاشتند. مردم با دیدن 2 مرد فراری که سوار بر خودروی پرشیا پا به فرار گذاشتند ماجرا را به پلیس و اورژانس خبر دادند.
طولی نکشید که مأموران کلانتری کن و امدادگران اورژانس در محل حادثه حاضر شدند. پس از معاینه جسد مشخص شد که جوان زخمی نفس نمی‌کشد و جانش را از دست داده است. با توجه به آثاری که روی سر متوفی بود مشخص شد که او از ارتفاع سقوط کرده و علت مرگ او ضربه مغزی بوده است. در این شرایط ماجرای این حادثه مرگبار به قاضی جنایی مخابره شد. او دستور داد تا جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود. از سوی دیگر قاضی دستور تحقیقات برای کشف معمای این حادثه را صادر کرد.
درحالی‌که تیم تحقیق بررسی‌های خود را آغاز کرده بود یکی از ساکنان ساختمانی که متوفی از آنجا سقوط کرده بود از میهمانی به خانه بازگشت. او از همسایه‌ها شنید که مردی به طرز مرموزی از ساختمان سقوط کرده و جان باخته است و پس از آن وارد خانه‌اش شد اما به محض ورود با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شد. سارقان با تخریب پنجره بالکن وارد خانه آنها شده و دست به سرقت اموال قیمتی مانند پول، طلا و سکه زده بودند.
در ادامه تحقیقات مشخص شد که متوفی و دو همدستش که فراری شده بودند دزدان خانه‌ها بوده‌اند. در ادامه مأموران اقدام به بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته کردند و تصاویر ضبط شده این فرضیه را ثابت کرد. آنطور که مشخص بود 3سارق ساعتی قبل از حادثه درست زمانی که صاحبخانه به میهمانی رفته بود، از علمک گاز بالا رفته و وارد آپارتمان طبقه دوم شده بودند. این درحالی بود که آنها پیش از آن مقابل در رفته و چندین بار زنگ خانه را زده و مطمئن شده بودند که کسی در خانه نیست. از طرفی در آن زمان چراغ‌های خانه نیز خاموش بوده و همین باعث شده بود که دزدان آنجا را برای سرقت انتخاب کنند. آنها پس از ورود به خانه و سرقت اموال قیمتی قصد خروج از خانه و ساختمان را داشتند و با همان شیوه‌ای که وارد شده بودند یعنی کمک گرفتن از علمک گاز اقدام به خروج از خانه کردند. نفر اول و دوم موفق به فرار شدند اما نفر سوم ناگهان کاپشنش به دوربین مداربسته گیر کرده و همین باعث شد تعادلش را از دست بدهد و به پایین سقوط کند. آنطور که مشخص بود همدستانش قصد داشتند او را با خود ببرند اما مردم رسیدند و آنها از ترس دستگیری فرار کردند. کارآگاهان در ادامه به بررسی جیب‌های متوفی پرداختند و انگشتر طلا و ساعتی را پیدا کردند که در ادامه معلوم شد از خانه مالباخته سرقت شده است. در ادامه هویت قربانی که 25ساله و اهل یکی از شهرستان‌های استان مرکزی بود شناسایی شد و تلاش برای بازداشت 2همدست فراری وی ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید