• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 19 دی 1402
کد مطلب : 215051
+
-

آوار مرگ بر سر ساکنان خانه قدیمی

آتش‌نشانی
آوار مرگ بر سر ساکنان خانه قدیمی

ریزش یک  ساختمان قدیمی در جنوب شهرکه در مجاورت زمینی گودبرداری شده قرار داشت جان 2نفر را گرفت و موجب مصدومیت 2نفر دیگر شد. به گزارش همشهری، ساعت 11:18 دوشنبه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تهران خبر رسید که ساختمانی قدیمی در منطقه یافت‌آباد ریزش کرده و چند نفر زیر آوار گرفتار شده‌اند. در این شرایط بود که آتش‌نشانان 4ایستگاه شامل 2ایستگاه حریق و 2ایستگاه نجات در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی محل حادثه شدند.
ساختمان فروریخته 3طبقه و قدیمی بود و در شهرک ولیعصر واقع شده بود. در مجاورت آنجا زمینی به وسعت حدود 200متر قرار داشت که به عمق حدود یک و نیم متر گودبرداری شده بود. ساختمان قدیمی بر اثر ناپایداری ایجاد شده به‌خاطر گودبرداری ریزش کرده بود. این در حالی بود که  هنگام وقوع حادثه 4زن در آنجا ساکن بودند که یکی از آنها پیش از رسیدن نیروهای امدادی توسط مردم نجات یافته بود؛ اما هنوز به درستی معلوم نبود که بر سر 3زن دیگر که زیر آوار مانده بودند چه آمده است.
در شرایطی که دقایقی از شروع عملیات گذشته و بیل مکانیکی و سایر تجهیزات ضروری آتش‌نشانی نیز به محل حادثه رسیده بود و دیگر امدادگران اورژانس نیز در محل حادثه حضور داشتند، نخستین نفر از زیر آوار بیرون کشیده شد. او زنی 70ساله بود که بر اثر ریزش آوار دچار جراحت شده بود اما زنده بود که بعد از خروج توسط امدادگران اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.
با وجود نجات یافتن 2نفر از زیر آوار اما هنوز سرنوشت 2نفر دیگر نامعلوم بود و هیچ‌کس نمی‌دانست چه بر سر آنها آمده و لحظات مرگ و زندگی به سرعت می‌گذشت. جست‌وجو در میان انبوهی از آوار با استفاده از همه امکانات در جریان بود که دقایقی بعد آتش‌نشانان موفق شدند پیکر زن دیگری را از زیر آوار بیرون بکشند. او 40سال داشت و بر اثر ریزش ساختمان دچار جراحات شدیدی شده بود که امدادگران اورژانس مرگ وی را تأیید کردند. این پایان کار نبود؛ چرا که در ادامه جست‌وجوها امدادگران، پیکر زنی50ساله را هم از زیر آوار بیرون کشیدند که او نیز جانش را از دست داده بود. هرچند عملیات جست‌وجو باز هم ادامه یافت اما این حادثه درنهایت 2قربانی داشت و 2مصدوم نیز به مرکز درمانی منتقل شدند. سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: عملیات جست‌وجو در محل حادثه به‌صورت مکانیکی و دستی برای یافتن حادثه‌دیدگان احتمالی ادامه پیدا کرد اما این آوار درنهایت 2قربانی داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید