• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 6 اسفند 1398
کد مطلب : 95948
+
-

با همدلی به مبارزه با کرونا برخیزیم


امروز (سه‌شنبه) ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل می‌شود. علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: امروز از ایتالیا تا کره‌جنوبی درگیر این بیماری جهانی هستند. در شرایطی هستیم که باید با همدلی کامل به مبارزه با کرونا برخیزیم؛ باید به پزشکان‌مان اعتماد و از سیاسی کردن موضوع کرونا پرهیز کنیم. شاهد سوداگری‌هایی در زمینه وسایل و تجهیزات بهداشتی هستیم ؛ در زمینه شوینده‌ها و وسایل استرلیزه، خطوط تولید جدید در کشور ایجاد شده و از همین امروز به بازار عرضه شده و ماسک هم توسط مراکز بهداشت و درمان به‌صورت گسترده توزیع می‌شود. 
سخنگوی دولت  تأکید کرد: اخباری که دال بر تعلیق فعالیت‌های مراکز خرید در فضای مجازی منتشر می‌شود، غیرمسئولانه است. ربیعی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و همه افراد مسئول در این زمینه تعهد و وظیفه قانونی و اخلاقی در برابر کرونا دارند، گفت: اطمینان می‌دهیم که هیچ کم‌گویی از این اتفاق انجام نشود و هر چند نفری که جان‌شان را در این زمینه از دست بدهند را اعلام می‌کنیم. او ادامه داد: هراس بیش از اندازه از کرونا، مقابله اجتماعی با آن را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. باید به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل شود. ربیعی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و همه افراد مسئول در این زمینه تعهد و وظیفه قانونی و اخلاقی در برابر کرونا دارند، گفت: هراس بیش از اندازه از کرونا مقابله اجتماعی با آن را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. به توصیه‌های وزارت بهداشت باید عمل شود. ربیعی در ادامه با بیان اینکه به هیچ وجه در مواد اولیه برای تولید وسایل بهداشتی کمبود نداریم، اظهار کرد: امروز خبری را می‌دیدم که تمامی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و بازار تعطیل خواهند شد. اینها قطعا قصد بر هم زدن آرامش در ایران را دارند و نیت‌شان خیرخواهانه نیست. ما اعتقاد داریم اطلاع‌رسانی بیش از هر دوره دیگری است، اما اطلاع‌رسانی باید به شکلی باشد که دولت را پیش برد. باید به کنترل دولت و جامعه کمک کنیم تا شهر به شهر اعلام کنیم که دیگر مشکلی نداریم. 
وی تصریح کرد: یک امر مذموم این است که از رنج مردم سوءاستفاده شود و ماسک معمولی را به قیمت ۲۵ هزار تومان بفروشند که با کمک رسانه‌ها  این مسئله می‌تواند برطرف شود. سخنگوی دولت افزود: از فداکاری‌های کادر بهداشتی وزارت بهداشت و از نیروهای خدماتی تا کارکنان و پزشکان بیمارستان‌ها تشکر می‌کنم.  ربیعی با انتقاد از اطلاع‌رسانی نادرست درباره کرونا، گفت: گاهی اوقات منفی نویسی برای لایک گرفتن در شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است؛ الان زمان اعتماد از روابط دو طرفه است. اجازه دهید در برابر بیماری کرونا با اعتماد کامل جلو برویم. در بحث کرونا شوخی نداریم و جامعه را نباید دچار ناامنی روانی کنیم .وی با اشاره به زمان بستن پروازها اظهار کرد: یکی از احتمالات بسیار بالا در شیوع‌شناسی، شخص بازرگانی است که دوبار در فاصله بستن پروازها، با خط هوایی کشور امارات و کشورهای دیگر این ویروس را انتقال داده و الان یکی از علائم قوی این است. ربیعی تأکید کرد:  برای دفن کردن جانباختگان کرونا اجازه شرعی دریافت شده است که روش‌های دفن، منافاتی با اقدامات شرعی نداشته باشد و دقت می‌شود که امکان سرایت ویروس از یک جسد به صفر برسد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید