• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 6 آذر 1398
کد مطلب : 88846
+
-

شلیک ترابی سرخ‌هارا بیدار کرد

شلیک ترابی سرخ‌هارا بیدار کرد

3بازی جام‌حذفی ایران که روز گذشته در شهرهای ارومیه، تهران و اصفهان برگزار شد، بدون خلق شگفتی به پایان رسید و هر 3تیم مدعی به دور بعدی رقابت‌ها صعود کردند. در ارومیه و در ورزشگاهی خالی از تماشاگر تیم تراکتور برای عبور از حریف لیگ‌یکی خود زحمت زیادی را متحمل شد. تراکتور در مقابل نود ارومیه که در لیگ‌یک رتبه دوم را در اختیار دارد با گل مسعود شجاعی در نیمه اول پیش افتاد. کاپیتان تیم‌ملی که بعد از بازی با عراق  روزهای سختی را پشت سر گذاشته بود در دقیقه39بعد از مدت‌ها گلزنی کرد و تیم دنیزلی را پیش انداخت. اما نود ارومیه در نیمه دوم گل تراکتور را پاسخ داد و کار را به ضربات پنالتی کشاند. جایی که دو تیم هر 6ضربه ابتدایی خود را به گل تبدیل کردند اما بالاخره در ضربه هفتم تراکتور گل زد و اخباری پنالتی حریف را گرفت تا تبریزی‌ها به جمع 8تیم مرحله یک‌چهارم نهایی برسند.
سپاهان که در لیگ‌برتر هنوز با پیکان روبه‌رو نشده در جام‌حذفی میزبان شاگردان فرکی بود و این تیم را در جدالی نزدیک از پیش رو برداشت. محمد محبی، پدیده ملی‌پوش سپاهان در این فصل باز هم به درخشش ادامه داد و در دقیقه13زردپوشان را پیش انداخت. سجاد شهباززاده در آخرین لحظات نیمه اول نتیجه را دوبرابر کرد تا شاگردان قلعه‌نویی با خیالی راحت به رختکن بروند. پیکان در نیمه دوم تلاش زیادی برای برگرداندن بازی کرد اما فقط یک‌بار توسط شهریار مغانلو به گل رسید. آقای گل حال حاضر لیگ‌برتر روی سانتر علی حمودی دروازه سپاهان را به زیبایی با ضربه سر باز کرد. طی 11هفته از لیگ‌برتر و 2بازی در جام‌حذفی، این نخستین گل خورده پیام نیازمند در جریان بازی بود. او فقط یک‌بار در مقابل پارس‌جنوبی از روی ضربه پنالتی گل خورده بود. سپاهان با همین گل خورده در مقابل 2گل نیمه اول، پیکان را از دور بازی‌ها حذف کرد و به یک‌چهارم نهایی رسید.
  تک‌تیراندازی به نام ترابی
اما پرسپولیس بعد از شکست مقابل نفت مسجدسلیمان، مقابل نفت آبادان هم سختی زیادی کشید. بعد از شکست خانگی در لیگ که حاشیه‌های زیادی برای پرسپولیس به‌‌دنبال داشت، کاملا مشخص بود که سرخپوشان روحیه مناسبی برای رویارویی با حریف ندارند. همین روحیه باعث شد در نیمه اول برخلاف پیش‌بینی‌ها شاهد برتری تیم میهمان باشیم. صنعت‌نفت در این نیمه موقعیت‌های زیادی روی دروازه بیرانوند ایجاد کرد اما از این موقعیت‌ها نتیجه‌ای نگرفت. در نیمه دوم ترابی روی نبوغ ذاتی‌اش با یک شوت راه دور دروازه میهمان را باز کرد و بعد از این گل تازه پرسپولیسی‌ها کمی به‌خود آمدند و نمایشی بهتر از نیمه اول ارائه دادند. اما حملات دو تیم در ادامه حاصل دیگری نداشت و بازی با همان یک گل به پایان رسید. دو سال قبل نفت آبادان در همین ورزشگاه با پرسپولیسِ برانکو به تساوی 1-1رسید و در ضربات پنالتی آن تیم را حذف کرد. اما امسال قرمزها با یک گل در همان 90دقیقه کار را تمام کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید