• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77624
+
-

سرسبز با کتاب در فصل سوم

نقد و نظر
سرسبز با کتاب در فصل سوم


نیکنام  حسینی‌پور ـ مدیرعامل خانه کتاب

 در روزهای باقیمانده از این فصل، برنامه‌ریزی‌ها برای فعالیت‌های حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی در جریان است. همچنین ویژه‌برنامه‌هایی در دست مطالعه است تا در فصل آینده به اجرا درآید.
«هفته کتاب» که به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی فصل سوم سال جاری است. برنامه‌‌های این مناسبت تا هفته آینده مشخص و اعلام خواهد شد. خانه کتاب مثل سال‌های گذشته در این زمینه مشارکت و فعالیت همه‌جانبه‌ای خواهد داشت. از این رو برنامه‌های خانه کتاب هم در امتداد این رویداد پرثمر به آگاهی عموم خواهد رسید. خوشبختانه این مناسبت به خوبی در جامعه ما جا افتاده و جایگاه مفید و مؤثر خود را یافته است؛ از این رو می‌توان گفت که یکی از اهداف عمده فعالیت‌های فرهنگی که با هدف ترویج مطالعه پی‌ریزی می‌شوند تا حد زیادی محقق شده است. هم مخاطبان و هم پدیدآورندگان کتاب با شرکت در برنامه‌ها و حضور در اجرای آنها علاقه خود را به «یار مهربان» نشان می‌دهند. همچنین در این فصل «جشنواره کتاب و رسانه» با همکاری فعالان حوزه‌های خبررسانی، خبرنگاران و برنامه‌سازان حوزه کتاب برگزار خواهد شد.
هفدهمین دوره این جشنواره با انگیزه افزایش توجه به کارکردهای رسانه، حوزه نشر و ترویج کتابخوانی در هفته کتاب برگزار می‌شود و تلاش دارد با استفاده از تجارب فعالان رسانه و کتاب آثاری را که در رسانه‌ها درباره کتاب انتشار یافته است، بررسی کند. فراخوان این جشنواره منتشر شده و امید است علاوه بر تاثیرات مثبت و مستقل در پربارشدن برنامه‌های هفته کتاب نیز مفید باشد.
برنامه‌های عصر کتاب نیز همچنان ادامه دارد و در این فصل با رونمایی از جلد دوم کتاب تاریخ شفاهی نشر ایران، همراه خواهد بود.  در مجموع خانه کتاب تلاش دارد تا در  طول سال با حمایت از پدیدآورندگان و خوانندگان کتاب و اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع در این عرصه فعال بماند و جامعه ایران را به خواندن و دانستن ترغیب و تشویق کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید