• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 10 تیر 1403
کد مطلب : 228475
+
-

معرفی کتاب

عنوان کتاب: تا خمینی‌شهر
نام نویسنده: مؤسسه جهادی انتشارات و تبلیغات
ناشر: مؤسسه  فرهنگی ایمان جهادی

تا خمینی‌شهر
حاج عبدالله والی از مشهورترین جهادگرانی بود که عمر خود را صرف خدمت‌ ­رسانی به مناطق محروم کرده بود. کتاب «تا خمینی‌شهر» که به شرح زندگی و فعالیت مجاهدانه مرحوم عبدالله والی می‌پردازد، نمونه‌­ای از شیوه زندگی پرثمر جهادگران برای آبادانی کشور عزیزمان است. این کتاب در بخش‌های مختلف خود روایتی مستند از زندگی خانوادگی و نیز اجتماعی فردی را به تصویر می‌کشد که مانند سایر مردم برای دفاع از کشورش به مناطق جنگی رفته بود ولی در پی درخواست حضرت امام(ه)  تمام زندگی خود را وقف محرومیت زدایی کرد.

عنوان کتاب: جهادگرد
نام نویسنده: حسن ذوالفقاری
ناشر: کتابستان معرفت

جهادگرد
کتاب «جهادگرد» روایتی از گردش‌های جهادی است که نویسنده‌اش ما را به اردوهای جهادی می‌برد و اتفاقات تلخ و شیرینی را شرح می‌دهد. در این کتاب شما گاهی به بُرزش‌آباد مشهد و گاهی به گِل و آب پل‌دختر لرستان می‌­رود، گاهی در اهواز کنار حاج‌قاسم و ابومهدی المهندس قدم می‌زنید و مستند تهیه می‌کنید و گاهی هم با رفقای شهیدش دانیال رضازاده و حسین زینالزاده به کمک مردم در دوران شیوع کرونا می‌شتابید. در این کتاب با استفاده از کیوآرکد سعی شده است تا در زمان مطالعه متن، شما با عکس­‌هایی زیبا به دل مناطق کمتر برخوردار بروید.

عنوان کتاب: بچه‌های قرن پانزدهم
نام نویسنده: امیر امیری‌فر
ناشر: مرکز پژوهشی- آموزشی کوثر

بچه‌های قرن پانزدهم
همواره دختران دانشجو در اردوهای جهادی نقش اساسی و مؤثری را ایفا می­‌کنند، چه برسد به آنکه خودشان پیش­قدم ایجاد یک گروه جهادی بشوند. کتاب «بچه‌های قرن پانزدهم» روایت ایجاد کانون خدمت­‌رسانی دانشگاه تهران و آغاز هجرت به مناطق محروم توسط سه تن از دانشجویان دختر دانشگاه تهران است. ماجرا از آنجا شروع شد که سال 82 و پس از نامگذاری سال با عنوان نهضت خدمت­‌رسانی مسئولان به مردم، برگزاری طرح خدمت­‌رسانی به مناطق محروم در یکی از استان‌های کشور به ذهن‌­دختران دانشجو می­‌رسد.

عنوان کتاب: سفر به دیار فراموش­‌شدگان
نام نویسنده: علی نورآبادی
ناشر: انتشارات قدیانی

سفر به دیار فراموش­‌شدگان
کتاب «سفر به دیار فراموش‌شدگان» شامل ۱۲ تک‌نگاری از ۱۲ اردوی جهادی است. این اردوها در سال‌های مختلف و در استان‌ها و مناطق مختلف برگزار شده است؛ از سیستان و بلوچستان و منطقه بشاگرد در هرمزگان گرفته تا استان‌های شمالی. در این تک‌نگاری‌ها تلاش شده است تا همه جنبه‌ها، فعالیت‌ها و اتفاقات اردوهای جهادی دیده و نگاشته شود. همچنین توجه به وضع زندگی مردم در مناطق محروم، کسب‌وکار آنها، کمبودها، اثرات حضور نیروهای جهادی در روستاها و ده‌ها نکته جالب و خواندنی دیگر از ویژگی های این کتاب است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید