• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74266
+
-

جابه‌جایی ۳۴ میلیون تن کالا از بنادر هرمزگان

 ۳۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۳۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای فروردین تا ابتدای مردادماه امسال از بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شد. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۳ میلیون و ۱۳۵ هزار تن مربوط به کالای غیرنفتی و ۱۱میلیون و ۱۱۱ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد. 

به گزارش ایرنا «الله‌مراد عفیفی‌پور» در تشریح گزارش عملکرد مجموعه ۷۱ بندر هرمزگان افزود: در این مدت ۱۴میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۹۴ تن کالای غیرنفتی با افزایش 4/11درصدی از بنادر تجاری استان صادر شده است.  وی گفت: یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۰۴ تن از کالاهای غیرنفتی با افزایش ۲۵درصدی ترانشیپ و یک میلیون و ۲۸۶ هزار تن نیز ترانزیت شد. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از کابوتاژ (کران‌بری) ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۸۰ تن با افزایش ۹ درصدی و واردات 3 میلیون و ۱۹۳ هزار و ۴۹۸ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۵درصدی در بنادر استان خبر داد. 
وی گفت: میزان صادرات فرآورده‌های نفتی نیز از بنادر هرمزگان 4 میلیون و ۱۵۸ هزار و ۲۹۴ تن است. 

عفیفی‌پور یادآور شد: در مدت یادشده، ۲۴هزار و ۶۲۳ تن با افزایش ۶۰درصدی در هم‌سنجی با پارسال ترانزیت و ۶ میلیون و ۹۲۸ هزار تن با افزایش ۹درصدی کابوتاژ شد. 

تخلیه و بارگیری ۵۴۱هزار کانتینر در بنادر هرمزگان مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در4 ماهه نخست سال جاری، ۵۴۱ هزار و ۶۹ TEU کانتینر (هر تی‌‌ای‌یو معادل یک کانتینر 20فوت است) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد. 


ثبت ترابری ۷میلیون سفر دریایی در هرمزگان

عفیفی‌پور هرمزگان را پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران عنوان کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای مردادماه جاری ترابری 7 میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۰۱ نفرسفر در بنادر و پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید. 

وی از پهلوگیری ۲۸ هزار و ۴۲۰ فروند شناور در بنادر هرمزگان خبر داد و گفت: 1۸۱۲ فروند کشتی بالای هزار تن و ۲۶ هزار و ۶۰۸ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید