• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70649
+
-

پویش «فصل گرم کتاب» در ۶ شهر کردستان

طرح پویش «فصل گرم کتاب» که از ۱۳ تیر ماه در استان کردستان آغاز شده تاکنون در ۶ شهرستان توسط مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است. به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار کرد: این طرح با محورهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا با شعار آینده را باید ساخت در استان در حال برگزاری است.

«سهیلا شیخی» با بیان این‌که این طرح تا ۲۲ شهریور سال جاری ادامه دارد، افزود: شهرستان‌های برگزارکننده این طرح شامل کامیاران، سنندج، بانه، قروه، سقز و بیجار است.   وی با اشاره به این‌که این طرح در سنندج در این مدت همه روزه برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به پارک میدان قانع بهاران سنندج مراجعه و با همکاری مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون و سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری در اجرای این طرح مشارکت کنند. 

شیخی یادآور شد: با توجه به استقبال بسیار خوب کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنها، این طرح در شهرستان‌ها نیز به صورت نوبتی در حال برگزاری است.  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: مربیان این کانون در استان در قالب اجرای این طرح با اجرای فعالیت‌های خلاقانه و هدفمند به ارتقای آگاهی‌های کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و همچنین بسترسازی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند.

شیخی تاکید کرد: فعالیت‌های روخوانی و معرفی کتاب، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، آموزش کاردستی و برپایی کارگاه آموزش سفالگری برای مخاطبان از جمله برنامه‌های مربیان در این طرح است. وی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح پویش کتاب را توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش سرانه امانت و مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان، غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه کتاب برای کودکان و نوجوانان و معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضاست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان این‌که براساس آمارها در هر کدام از این شهرستان‌ها بیش از ۲۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند، گفت: توجه مردم به این طرح موجب ایجاد انگیزه برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه این طرح در فصل‌های دیگر سال است. در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و 4 کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

این خبر را به اشتراک بگذارید