• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 14 بهمن 1396
کد مطلب : 6024
+
-

فوق‌العاده

 

جواد نصرتی| روزنامه‌نگار:

 

درگذشت یک چهره رسانه‌ای

رضا مقدسی، که چند سال پیش به‌عنوان جانشین مدیر مسئول در روزنامه همشهری فعالیت می‌کرد، دیروز بعد از تحمل مدت‌ها رنج بیماری، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. مرحوم مقدسی در سال 1346در مشهد متولد شد و فعالیتش به‌عنوان روزنامه‌نگار را در همان دوران نوجوانی شروع کرد. حضور در بخش‌های مختلف تحریریه‌ صدا و سیما، دبیری سرویس‌های جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرعاملی خبرگزاری مهر و مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز و... بخشی از سوابق زنده‌یاد مقدسی است. روزنامه همشهری ضایعه درگذشت همکار سابق خود را به خانواده مرحوم، جامعه خبری کشور و همکاران او در رسانه‌ها تسلیت می‌گوید.

آمریکا به مارادونا هم ویزا نداد

وزارت خارجه آمریکا، تعصب زیادی روی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور دارد و صحبت‌های علیه او را به‌خاطر می‌سپارد. احتمالا به همین‌خاطر است که به دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین، ‌ویزای ورود به خاک آمریکا را نداده است. مارادونا برای حضور در دادگاه همسر سابقش قصد ورود به آمریکا را داشت که درخواستش برای گرفتن ویزا، رد شده است. وکیل ستاره و سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین گفته است که احتمالا صحبت‌های او علیه ترامپ، دلیل رد درخواست ویزای او بوده است. مارادونا در گفت‌وگو با یک رسانه ونزوئلایی از ترامپ با عنوان «چیرولیتا» نام برده بود. این واژه، ‌دشنامی رایج در آرژانتین است و برای توصیف افرادی به‌کار برده می‌شود که از خود اراده ندارند و آلت دست دیگران هستند.

19 درصد برف تهران تنها 19 درصد کمبودهای بارشی را جبران کرد

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور استان تهران قبل از فعالیت سامانه بارشی اخیر ۷۹ درصد کمبود بارشی داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید