• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 12 خرداد 1398
کد مطلب : 57542
+
-

جابه جایی محل اسکان سیل‌زدگان


مریم عبدلی/ خبرنگار
یک کارشناس بهداشت محیط می‌گوید: شرایط پیش آمده در لرستان غیر قابل پیش‌بینی نبود. به ویژه در استان‌هایی مانند لرستان  پشه‌های سالک بومی منطقه هستند و علوم‌پزشکی به خوبی مطلع بوده است که با شروع گرما با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود.

محمدضیایی می‌افزاید:‌ در این شرایط طبیعی است که پس از سیل در صورتی که تخلیه گل و لای به طور کامل انجام نشود به دلیل وجود لاشه احشام و مانند آن و همین طور پایین آمدن ناگهانی امکانات بهداشتی با   شیوع بسیاری از بیماری‌های واگیر و همچنین کلونی‌های بزرگ حشره‌های آلاینده و موذی مواجه می‌شویم. در حال حاضر غیر از سم‌پاشی و دفع آفات تنها راه حل ممکن جابه‌جایی محل‌های اسکان است.

او ادامه می‌دهد: محل سکونت سیل‌زدگان حداقل در فاصله بیش از 2 کیلومتری آوارها قرار داشته باشد و حتی‌الامکان خانه‌هایی که در مجاورت خانه‌های ویران شده یا مانداب‌های بعد از سیل قرار دارند مجهز و سم‌پاشی شوند.

این کارشناس در بخش دیگری از سخنان خود تاکید می‌کند: سرعت در آواربرداری و تخلیه گل و لای و مانداب‌ها از محدوده زندگی شهرهای آسیب دیده و همچنین اقدام‌های پیشگیرانه پیش از شروع فصل گرم می‌توانست از این شرایط پیشگیری کند. حتما باید در مدیریت بحران در حوادث غیرمترقبه بعدی این موضوع سرفصل ویژه باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید