• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223114
+
-

دومین محموله کمکی به سیل‌زدگان؛ آماده ارسال

نگاه
دومین محموله کمکی به سیل‌زدگان؛ آماده ارسال

علیرضا جعفری؛ مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران

با توجه به دستور وزیر کشور و تدبیر شهردار تهران بنا بر این شد که شهرداری تهران هم با کمک به ستاد بحران کشور در زمینه امدادرسانی به سیل سیستان، بخشی از فعالیت را برعهده بگیرد تا بتواند در شهرستان‌های سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان کمکی به هموطنان خسارت دیده از سیل کند.
بر این اساس، ابلاغ شد که ما از طریق حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و ستاد مدیریت بحران شهر تهران یک‌سری اقلام برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال کنیم. با توجه به این تدبیر، در همان شبی که ابلاغ صورت گرفت، هم سازمان آتش‌نشانی و هم سازمان مدیریت بحران تعدادی پمپ سبک و نیمه سنگین فوکس آبکش برای کمک به استان سیستان و بلوچستان ارسال کردند. تعداد 10پمپ فوکس و 25پمپ‌ کف‌کش 2اینچ و 3.5اینچ به محل سیل ارسال شد. نزدیک به 30نیروی خدمات‌رسان شهرداری شامل 23نیروی آتش‌نشان، 4نیروی مدیریت بحران و 2نیروی مدیریتی از معاونت خدمات شهری نیز به منطقه سیل‌زده اعزام شد‌ه‌اند که در حال حاضر در شهرستان کنارک مشغول فعالیت هستند.
دومین محموله کمک نیز با توجه به نیاز استان تدارک دیده شده و در حال اعزام است که آمار و جزئیات دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد. ماشین‌آلات تخصصی و اقلام مورد نیاز اعلام شده از طرف ستاد مدیریت بحران کل کشور و از طریق راه هوایی با یک دستگاه هواپیما به فرودگاه چابهار و از آنجا به شهرستان کنارک که محل فعالیت تیم امدادی است، ارسال شد.
از سازمان مدیریت بحران شهر تهران یک دستگاه وانت عملیاتی فوتون با تجهیزات و یک دستگاه موتورسیکلت به محل سیل ارسال شده که تجهیزاتی شامل 10دستگاه پمپ کف‌کش و 2دستگاه پمپ لجن‌کش، 2دستگاه موتور برق 5.5کیلووات به شهرستان کنارک ارسال شد و از سازمان آتش‌نشانی تهران نیز درمجموع چنددستگاه خودرو شامل یک دستگاه جرثقیل 3تن، ۲دستگاه پیکاپ، یک دستگاه خودرو کاپرا و 3دستگاه خودرو سبک به‌همراه 23نفر نیرو، 8دستگاه پمپ نیمه سنگین و 15دستگاه پمپ سبک و مقدار زیادی لوله و ادوات برقی مورد نیاز در شرایط سیلاب، برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اعزام شد.
باتوجه به اینکه مسئولان استانی اعلام کرده‌اند به ماشین‌های ‌آبکش احتیاج دارند، در حال حاضر در حال تلاش برای اعزام ماشین‌های تخصصی آبکش هستیم که با توجه به اعزام بار سنگین از سوی هلال احمر، با محدودیت‌هایی برای ارسال بار از طریق هوایی مواجهیم اما به محض ارسال این محموله جزئیات آن اعلام خواهد شد. اقلام مورد نیاز اعلام شده از سوی مسئولان استانی غیراز ماشین‌های آبکش جنتکس (دارای هر دو سیستم واترجت و لجن‌کش)، مخازن زباله و برخی اقلام دیگر است که درصورت امکان ارسال هوایی، تمامی موارد اعلام شده به فهرست اقلام ارسالی به منطقه اضافه خواهد شد اما در حال حاضر نیروهای حاضر در محل با تجهیزاتی که قبلا ارسال شده، هر روز تا پاسی از شب در شهرستان کنارک در حال فعالیت هستند.
در حال حاضر خیابان‌های اصلی شهرستان کنارک با تلاش نیروهای امدادی پاکسازی شده و قابل تردد است اما همچنان آب در منازل مسکونی وجود دارد و عوامل سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری تهران مشغول آبکشی از خانه‌های شهر کنارک هستند که در محدوده کمک‌رسانی نیروهای شهرداری تهران قرار دارند. اما عمق آسیب‌ها سیل در استان سیستان و بلوچستان بیش از اینهاست و به شهر کنارک خلاصه نمی‌شود. در تعدادی دیگر از شهرستان‌های استان مثل دشتیاری، نیکشهر، زرآباد و کل منطقه بلوچستان سیل آمده و با اینکه در شهرستان کنارک تجهیزات مورد نیاز تا حدودی شرایط را تحت کنترل درآورده اما دیگر مناطق ممکن است همچنان به کمک‌رسانی احتیاج داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید