• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 28 اسفند 1402
کد مطلب : 221274
+
-

کمک ۵۰میلیارد تومانی به سیل‌زدگان

روز گذشته در صحن شورای شهر 2 فوریت لایحه ارائه مجوز به شهرداری تهران برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان بررسی شد

شورا
کمک ۵۰میلیارد تومانی به سیل‌زدگان

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

 سیل اخیر سیستان و بلوچستان تخریب‌های زیادی را به ‌دنبال داشته و خانه و کاشانه بسیاری از هموطنان در این استان را از بین برده است. بر همین اساس شهرداری تهران از حیث مسئولیت اجتماعی و در چارچوب قوانین موجود، ۵۰میلیارد تومان به‌ عنوان کمک به سیل‌زدگان درنظر گرفت. روز گذشته در یکصدو‌بیست‌ودومین جلسه علنی شورای شهر 2 فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به آسیب‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.
در جریان بررسی این دو فوریت، مهدی چمران گفت: اعضای شورا در هفته گذشته کمکی به مردم این خطه داشتند، شهرداری تهران هم از شورا درخواست مجوز برای کمک به سیستان و بلوچستان به مبلغ ۵۰میلیارد تومان کرده است.
رئیس شورای شهر ادامه داد: وزارت کشور این اجازه را به شهرداری داده که در چنین مواردی بتواند کمک کند و با فرمانداری نیز هماهنگی لازم به عمل آمده تا مشکلی ایجاد نشود. این دو فوریت توانست رأی تمامی اعضای حاضر در صحن شورا را دریافت کند و این کمک ۵۰میلیارد تومانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

بررسی صفر تا صد مشکلات محله ارامنه
در ادامه نشست صحن علنی وضعیت محله مجیدیه جنوبی مورد بررسی قرار گرفت. محله مجیدیه تهران در منطقه ۸ که به محله ارامنه معروف است، در لیست محله‌گردی عضو شورای شهر قرار گرفت. روز گذشته در دویست‌وبیست‌وسومین جلسه علنی شورای شهر، ناصر امانی گزارش این محله‌گردی را ارائه کرد. او در ابتدا گفت: محله مجیدیه جنوبی ۱۸هزار نفر جمعیت دارد و ۵۰درصد جمعیت این محله از هموطنان ارمنی هستند. کلیسای ساخته شده در این محله نشان‌دهنده اهمیت‌دادن جمهوری اسلامی به اقلیت‌های مذهبی است. این عضو شورا در ادامه با بیان اینکه معابر این محله به نام شهدای ارمنی نامگذاری شده است، یادآور شد: بارها به شهرداری تهران درخصوص بهسازی و نوسازی تابلوهای محلات تذکر داده‌ایم، اما همچنان نوسازی انجام نشده است. او‌ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت بافت ناپایدار محله اشاره کرد و گفت: مخازن پسماند این محله جدید است، اما در جوی‌ها و کانال‌ها شاهد تجمیع زباله هستیم. خیابان‌های اصلی شرایط مناسبی دارند، اما به‌نظر می‌رسد کاهش پیمانکاران و حضور زباله‌گردها و جابه‌جایی مخازن زباله در معابر فرعی، حاکی از عدم‌اجرای کامل طرح جدید جمع‌آوری پسماند باشد. این عضو شورای شهر با بیان اینکه یکی از مشکلات محله، عدم‌وجود سرویس بهداشتی به‌دلیل مشکل زمین و جانمایی آن است، ادامه داد: ایستگاه مترو در محله وجود ندارد، اما ایستگاه‌های اتوبوس جانمایی شده و قابل استفاده هستند. خیابان‌های اصلی محله نیاز به بهسازی دارند و خیابان‌های فرعی نیز علاوه بر آسفالت، باید همسطح‌سازی‌ و جداول آنها اصلاح شوند.


3 پروژه برای رفع مشکلات محله ارامنه برای 1403
 فاطمه تنهایی، شهردار منطقه ۸:
محله مورد بحث ارمنی‌نشین است و از اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ به رقم ۶۴میلیارد تومان در منطقه انجام دادیم، 8 پروژه مربوط به محله مجیدیه بود و برای سال آینده نیز 3 پروژه تعریف شده است.  ساخت کلانتری سوم را در منطقه شروع کرده‌ایم. منطقه 8 فقیرترین منطقه از نظر زمین است و اگر به‌دنبال اقدامی در منطقه باشیم، باید تملک انجام دهیم. در سال‌جاری ۷۲ سرویس بهداشتی در منطقه احداث شده که 5 سرویس متعلق به محله مجیدیه است. ۳۵هزار مترمربع آسفالت در منطقه و 4 هزار مترمربع آسفالت نیز در این محله توزیع شده است. همچنین  شهرداری منطقه ۸ تعداد ۱۶۳هزار برگه معرفی نوماند را توزیع کرده است. در همین راستا 3 هزار کیلوگرم زباله خشک جمع‌آوری شده است. هرچند عدد قابل توجهی نیست، اما باید برای افزایش آن فرهنگسازی صورت بگیرد. از سوی دیگر در سه ماهه ابتدایی سال آینده تمامی تابلوهای کوچه‌ها و معابر محله تغییر خواهد کرد و بهسازی خواهد شد. شهردار منطقه ۸ گفت: یک حمام قدیمی در منطقه برای ساخت بوستان تملک شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید