• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40874
+
-

نقشه دزدان مسلح برای سرقت الماس ‌های 3میلیاردی

سارقان مسلح درحالی دستگیر شدند که قصد انتقال الماس‌ها به خارج از کشور را داشتند

داخلی
نقشه دزدان مسلح برای سرقت الماس ‌های 3میلیاردی

سارقان مسلح 3 قطعه سنگ الماس و 100هزار یورو، 4 دوست بودند که پس از سرقت،2 خودروی مدل بالا خریدند اما تصورش را نمی‌کردند که خیلی زود گیر‌بیفتند.

به گزارش همشهری، پنجم آذر‌ماه امسال بود که فردی به کلانتری 113بازار رفت و گفت، 4 نفر با تهدید اسلحه کمری دست به سرقت سنگ‌های الماس و 100هزار یورو از وی زده‌اند. شاکی در توضیح ماجرا گفت: من دفتر کاری حوالی بازار دارم و معمولا در زمینه معامله‌های تجاری فعالیت می‌کنم. حدود یک‌ ماه پیش در جریان یک معامله کاری در دفتر حقوقی با جوانی به نام سعید آشنا شدم. بعد از آن چند معامله تجاری با سعید انجام دادیم تا اینکه یک روز صحبت بر سر خرید و فروش سنگ‌های گران‌قیمت و الماس پیش آمد. سعید مدعی شد یکی از دوستانش یک قطعه الماس به وزن 50 قیراط دارد اما چون وزنش زیاد و سنگین است، نتوانسته آن را بفروشد. او می‌گفت دوستش گفته حاضر است الماس را با چند سنگ الماس کوچک‌تر معاوضه کند و مابقی را نقد دریافت کند؛ البته ارز خارجی می‌خواهد؛ دلار یا یورو. شاکی در ادامه گفت: وقتی سعید این موضوع را مطرح کرد به او گفتم که من پیش از این در زمینه خرید و فروش سنگ‌های گران‌قیمت فعالیت داشتم و اگر سود خوبی داشته باشد با دوستش وارد معامله می‌شوم.

در ادامه سعید تصویر الماس 50 قیراطی را نشانم داد و با چند جلسه صحبت در نهایت توافق شد تا 3 قطعه سنگ الماس کوچک‌تر به همراه 100هزار یورو به دوستش بدهم و با الماس 50 قیراطی معاوضه کنم. قرار ما شد روز پنجم آذرماه در دفتر کار من حوالی بازار تهران. روز حادثه سعید به همراه 3 نفر به دفتر کار من آمدند. من هم از 2 نفر از دوستانم که کارشناس سنگ‌های قیمتی هستند، خواستم تا هنگام معامله در دفترم حضور داشته باشند تا اصالت سنگ‌ها را تأیید کنند. وی ادامه داد: من 3 قطعه سنگ را و دوست سعید الماس 50 قیراطی را در اختیار کارشناسان قرار دادیم و آنها اصالت همه سنگ‌ها را تأیید کردند. پس از آن یکی از دوستان سعید به بهانه رفتن به سرویس بهداشتی از اتاق خارج شد و لحظاتی بعد وقتی برگشت یک قبضه اسلحه کمری در دست داشت که به سمت من و 2 کارشناسی که از طرف من آمده بودند، نشانه گرفت. آنجا بود که متوجه شدم سعید و همراهانش با این ترفند نقشه سرقت مسلحانه کشیده‌اند. آن 4 نفر دست و پای ما 3 نفر (شاکی و 2 کارشناس) را بستند و پس از سرقت 3 قطعه الماس به ارزش 3 میلیارد تومان و همچنین مبلغ 100هزار یورو از دفتر کار من خارج شده و فرار کردند. لحظاتی بعد ما به سختی توانستیم دست و پای خودمان را باز کنیم و از دفتر خارج شویم.

دستگیری

با این شکایت، گروهی از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای دستگیری سارقان مسلح آغاز کردند. در نخستین گام محل سکونت سعید را در جنوب تهران شناسایی کرده و راهی آنجا شدند اما دریافتند که او به همراه همدستانش پس از سرقت مسلحانه از تهران متواری شده‌اند. یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که سارقان قصد دارند سنگ‌های الماس مسروقه را از طریق مرزهای شمال غربی از کشور خارج کنند که بلافاصله چهارشنبه گذشته تیم ویژه‌ای از کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی راهی مرزهای شمال غربی شدند و هر 4 سارق مسلح را دستگیر کردند؛ ضمن اینکه 3 قطعه سنگ الماس نیز از آنها کشف شد اما اثری از الماس 50 قیراطی نبود. هر 4 نفر پس از انتقال به اداره آگاهی تهران به سرقت مسلحانه اقرار کردند اما درخصوص الماس 50 قیراطی هریک ادعای متفاوتی داشتند و می‌گفتند الماس در اختیار دیگری بوده است. با این حال تحقیقات از آنها برای کشف حقیقت ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید