• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39919
+
-

اسرار کارلوس

با اتفافاتی که در طول چند‌ماه گذشته و مخصوصا پس از جام‌جهانی رخ داده، افکار عمومی تا حد زیادی نسبت به کارلوس کی‌روش، اطرافیانش و البته رفتار و کردار آنها حساس شده است. الان هر گامی که سرمربی تیم ملی بر‌می‌دارد، با انبوهی از تحلیل‌ها مواجه می‌شود. در همین راستا چند واکنش اخیر کی‌روش به موضوعات روز فوتبال ایران، از جهات مختلف بحث‌برانگیز شده است. بیایید دوباره به آنها نگاه کنیم.
   تأخیر 24ساعته در مورد جلال
کاری به بحث‌های کیفی و فنی نداریم. این مسائل در طول ماه‌های اخیر زیاد مطرح شده است. به هر حال کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی، جلال حسینی را نخواست و او را کنار گذاشت. با وجود این سؤال اینجاست که مربی پرتغالی چرا همان شب اعلام خداحافظی حسینی خطاب به او پیامی منتشر نکرد؟ در حقیقت کی‌روش 24ساعت صبر کرد و ساعاتی پس از نشست خبری کاپیتان پرسپولیس یک پیام محبت‌آمیز خطاب به او نوشت. البته این پیام با وجود واژگان زیبایش چندان با استقبال عمومی مواجه نشد که یکی از دلایلش هم می‌توانست همین تأخیر کذایی باشد. خیلی‌ها عقیده دارند کی‌روش اول صبر کرد تا ببیند جلال در مصاحبه‌اش راجع‌به او چه موضعی می‌گیرد و پس از آنکه مطمئن شد حسینی قصد انتقاد ندارد، برایش پیام قدردانی فرستاد. جالب اینجاست که شب خداحافظی جلال، کی‌روش مطلبی دیگر در مورد تداوم صدرنشینی تیم ملی در رنکینگ فیفا روی صفحه شخصی‌اش گذاشت؛ آنچه نشان می‌دهد او اینترنت و زمان در اختیار داشته و اخبار را هم دنبال می‌کرده، اما ترجیح داده موضع‌گیری در مورد خداحافظی حسینی را به بعد از نشست خبری او موکول کند!
  چرا از بیرانوند حمایت نکرد؟
یکی از عجیب‌ترین اتفاقات این چند وقت، سکوت کارلوس کی‌روش در قبال حذف نام علیرضا بیرانوند از جمع نامزدهای کسب توپ طلای آسیا بود. کی‌روش که اروپایی است، خیلی بهتر از همه ما می‌داند که طبق یک عرف محکم بین‌المللی، اینطور مواقع مربیان از شاگردانشان دفاع می‌کنند. مثلا با اینکه عالم و آدم می‌دانستند امسال لیونل مسی شانس فتح توپ طلا را ندارد و حقش هم نیست که این جایزه را ببرد، اما باز هم والورده چند روز قبل از همین مراسم گالای دوشنبه‌شب از غیبت مسی در جمع 3نامزد نهایی ابراز تعجب کرد. این کارها رسم است و مخصوصا اگر حق‌خوری یا کج‌سلیقگی آشکار باشد، مربیان ساکت نمی‌مانند. مورد علیرضا بیرانوند، به وضوح از همین مصداق‌ها بود. خیلی‌ها فکر می‌کردند توپ طلا حق اوست و حتی منابع عربی غیررسمی که معمولا اخبارشان درست در‌می‌آید هم از نامزد‌شدن بیرو خبر دادند، اما ناگهان نام او حذف شد. در این میان برانکو در چند نوبت به حمایت از بیرانوند پرداخت، اما کی‌روش که راجع‌به امکانات هتل‌های دبی هم نظر می‌دهد، هیچ حرفی نزد. این در حالی است که مهار پنالتی رونالدو از سوی بیرانوند در بازی با پرتغال مانع از پایه‌گذاری یک شکست سنگین برای تیم ملی و به تاراج‌رفتن حیثیت حرفه‌ای کی‌روش شده بود.
  مورد عجیب گوچی
سکوت کارلوس کی‌روش در قبال خداحافظی رضا قوچان‌نژاد از تیم ملی هم یکی دیگر از اتفاقات عجیب این مدت بود. البته واضح است که گوچی با دلخوری از نیمکت‌نشینی محض در جام‌جهانی خداحافظی کرد، اما کلامی علیه کارلوس موضع نگرفت و مربی پرتغالی لااقل می‌توانست در یک جمله از خدمات او تشکر کند. کی‌روش اخیرا از 2 پیروزی برابر قطر و کره‌جنوبی در مقدماتی جام‌جهانی 2014به‌عنوان بهترین خاطراتش روی نیمکت تیم ملی ایران یاد کرده است. جالب اینکه تک‌گل ایران در هر دوی این مسابقات را هم گوچی زد اما کارلوس از کنار خداحافظی این خاطره‌ساز نجیب، خیلی بی‌تفاوت عبور کرد. البته همان روزها پیامی منتسب به کی‌روش در این مورد در برخی رسانه‌های غیررسمی انتشار یافت که اصالت نداشت و تکذیب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید