• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39825
+
-

عبور یک ساعته بیمه از تحریم‌ها

رئیس‌کل بیمه مرکزی می‌گوید: در کمتر از یک ساعت تمام ریسک‌های شرکت‌های بیمه‌ای داخلی را از شرکت‌های بیمه‌ای بین‌المللی، تحت پوشش بیمه اتکایی بیمه مرکزی قرار دادیم و قراردادها را اصلاح کردیم. به گزارش همشهری، غلامرضا سلیمانی در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه همچنین اعلام کرد: شرکت‌های بیمه جهان از همان مرحله نخست اعمال تحریم‌های آمریکا، همکاری خود با ایران را قطع کردند اما از همان زمان شرکت‌های بیمه‌ای دیگر به میدان آمدند. وی افزود: شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای جهان که یا سهامداران آمریکایی دارند و یا در بازار آمریکا فعال هستند، ایران را ترک کردند اما اکنون 13شرکت با ایران کار می‌کنند که ارتباطی با آمریکا ندارند. این مقام مسئول افزود: از آنجا که قرار است بیمه‌های اتکایی به این شرکت‌ها واگذار شود، به‌طور قطع صلاحیت آنها را بررسی خواهیم کرد.

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: پروژه‌های بزرگی از طرف شرکت‌های بیمه‌ای تحریم شد و ما قصد داریم در بحث اتکایی پوشش‌های بیمه‌ای را از طریق اوراق ریسک پوشش دهیم. وی همچنین تأکید کرد: برای پوشش ریسک‌های بزرگ کنسرسیومی داشتیم که در آن 8شرکت عضو بود و ما این 8شرکت را به 22شرکت رساندیم و سهم نگهدارنده ریسک‌های بزرگ را تقسیم کردیم و همچنین در جریان تحریم‌ها 920میلیارد تومان به ظرفیت‌های قبلی اضافه کردیم. سلیمانی با تأکید بر اینکه آتیه‌سازان حافظ از بیمه مرکزی مجوز ندارد گفت: ما به این شرکت اعلام کرده‌ایم که مجوز ندارید؛ یا باید کار بیمه‌ای انجام ندهید و یا برای انجام فعالیت بیمه‌ای باید از بیمه مرکزی مجوز بگیرید.

رئیس‌کل بیمه مرکزی در پاسخ به سؤال همشهری درباره جوانگرایی در صنعت بیمه گفت: در بیمه مرکزی تلاش شده است که جوانان بیشتر به ‌کار گرفته شوند و از این‌رو کمیته‌هایی به‌عنوان هسته‌های اندیشمندان و اتاق فکر به‌کار گرفته شده‌اند. وی تغییرات پی‌در‌پی مدیریت شرکت‌های بیمه‌ای را عامل بی‌ثباتی آنها دانست و پیشنها داد تا تغییرات با هماهنگی بیمه مرکزی باشد. وی در عین حال با یادآوری اینکه سهامداران، مجموعه مدیریتی شرکت‌ها را تعیین می‌کنند، افزود: در حال تهیه بانک اطلاعاتی از مدیران صنعت بیمه هستیم که برای انتخاب مدیران، سهامداران فقط دنبال برخی افراد نباشند.

بیمه سال آینده ارزان می‌شود

رئیس‌کل بیمه مرکزی یکی از اقدام‌های مناسب در صنعت بیمه را کنار گذاشتن نظام تعرفه‌ای اعلام کرد و گفت: بازگشت به نظام تعرفه‌ای فقط به سود شرکت‌های بیمه است و موجب می‌شود بیمه‌گذاران زیان ببینند. این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت‌های بیمه نمی‌توانند بیش از 2.5درصد در بیمه شخص ثالث تخفیف دهند، ادامه داد: در بخش بیمه درمان تکمیلی به‌عنوان دیگر رشته زیان‌ده در صنعت بیمه هم این موضوع در دست بررسی است تا حداقل‌ها مورد توجه قرار گرفته و تخفیف‌ها در حد قابل‌قبولی باشد تا دیگر نرخ‌شکنی رخ ندهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید