• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34980
+
-

جالب‌ترین تبلیغات ضد‌سیگار کدام‌ها هستند؟

هنرِ له‌کردن سیگار

هنرِ له‌کردن سیگار

سمیرا مصطفی‌نژاد

قاضی فدرالی در منطقه کلمبیای ایالات متحده آمریکا در سال2012 حکمی علیه 5 شرکت‌ بزرگ تنباکوی جهان صادر کرد که آنها را ملزم می‌کرد به جرم خود، دروغگویی درباره عوارض سلامتی سیگار کشیدن و اعلام مرگ روزانه 1200نفر در جهان به واسطه اعتیاد به سیگار، به‌صورت عمومی اعتراف کنند. پس از صدور حکم، این شرکت‌ها از تبلیغ در شرکت‌های هواپیمایی منع و مجبور شدند علاوه بر انتشار چنین بیانیه‌ای، تبلیغات ضدسیگار خود را در تلویزیون و روزنامه‌ها آغاز کنند. با این‌همه، متخصصان حوزه کنترل استعمال دخانیات  بر این باورند که افراد در سنی که گرایش به سیگار‌کشیدن در آنها افزایش پیدا می‌کند، در معرض این تبلیغات ‌و به‌طور کلی تبلیغات ضد‌سیگار قرار نمی‌گیرند و این موضوع اثرگذاری کارزارهای اینچنینی را کاهش می‌دهد.تبلیغ علیه سیگار و دخانیات توسط گروه‌ها و نهاد‌های مختلف در جریان ‌است و به‌دلیل بالابودن جمعیت سیگاری‌ها در جهان- ‌نزدیک به 20درصد از جمعیت جهان، برابر یک میلیارد نفر، سیگاری‌اند- تبلیغات ضدسیگار به شکلی از هنر تبدیل شده‌است که معیار برتری آن، ‌بالابودن میزان خلاقیت و اثرگذاری است. این مجموعه تعدادی از خلاقانه‌ترین تبلیغات ضدسیگاری است که درحال حاضر در فضای مجازی به شهرت رسیده‌اند.


تبلیغ ضد‌سیگار انجمن کمک به بیماران سرطانی، نصب پوستر روی سقف اتاق مخصوص سیگاری‌هاست تا به آنها القا شود درون قبر ایستاده‌اند.


دود دست‌دوم یعنی مرگ دست‌اول- (نوشته بالا) بله سیگار می‌کشم، اما فقط وقتی پدرم کنارم هست. (نوشته پایین) کی نخستین سیگارم را کشیدم؟ نمی‌دانم، باید از پدرم بپرسید.


تبلیغ انجمن سرطان آمریکا- درحال دانلود سرطان


دود- اثر لوکاس زولتوسکی


تبلیغ سیگار انجمن کمک به بیماران سرطانی: سیگار شما را می‌کِشد.



تبلیغ سیگار انجمن کمک به بیماران سرطانی- سرطان، اعتیاد به سیگار را درمان می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید