• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 25 مهر 1397
کد مطلب : 34378
+
-

بی‌شباهت به فیفادی

بی‌شباهت به فیفادی

فیفادی برای هواداران فوتبال خیلی جذابیت ندارد. در 2 هفته‌ای که فوتبال باشگاهی تعطیل می‌شود همه عزا می‌گیرند. اما به قول جیمی کاراگر، بازی اسپانیا با انگلیس انگار یک مسابقه حساس در دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا بود. انگلیس در نیمه اول 3 گل زد و در نیمه دوم مثل مورینیو دفاع و در واقع ضدفوتبال کرد.

شکست 2-3خانگی اسپانیا مقابل انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا نخستین باخت خانگی آنها پس از 15سال و 38مسابقه رسمی بود و این افتخار منفی به لوئیس انریکه رسید. لاروخا آخرین بار در سال2003یک بر صفر به یونان باخته و در 38بازی بعدی فقط 4بار موفق به پیروزی نشده بودند. رکورد شکست‌ناپذیری آنها 5609 روز بود. در تاریخ بی‌سابقه بود که اسپانیا در یک بازی رسمی خانگی، 3گل دریافت کند. اسپانیا یک‌ماه قبل با پیروزی بر انگلیس در ومبلی، رکورد شکست‌ناپذیری در 24بازی رسمی خانگی انگلیسی‌ها را شکسته بود و سه‌شیرها همین بلا را سر لاروخا آوردند و رکورد آنها را خراب کردند. هواداران افراطی انگلیس بعد و قبل از بازی در شهر سویا آشوب به‌پا کردند. هواداران تیم میزبان هم البته کم نگذاشتند و هنگام پخش سرود ملی انگلیس سوت زدند و هو کردند. در این بازی رکوردهای دیگری هم به ثبت رسید.

   رحیم استرلینگ پس از 1103روز در تیم ملی موفق به گلزنی شد؛ آخرین گل ملی او در اکتبر2015 به ثمر رسیده بود. وی برای نخستین بار در تیم ملی در یک بازی 2 گل زد.

   انگلستان پس از 31سال در خانه اسپانیا به گل رسید و رحیم استرلینگ نخستین بازیکن سه‌شیرهاست که از فوریه1987در خاک اسپانیا موفق به گلزنی می‌شود.

   هر مسابقه‌ای که پاکو آلکاسر در‌ آن به میدان می‌رود حسرتی بر دل هواداران و مدیران باشگاه بارسلونا می‌گذارد. بازیکن ذخیره بارسا که این روزها در دورتموند و تیم ملی می‌درخشد، باز هم گل زد و یک رکورد عجیب از خود به ثبت رساند؛ او هر 10ضربه آخر خود به چارچوب را در بازی‌های ملی و باشگاهی وارد دروازه حریفان کرده است. پاکو آلکاسر در این فصل با ٢٩٤ دقیقه حضور در میدان و ١٠ گل زده عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است.

   مارکوس راشفورد نقطه ضعف دخه‌آ را خوب بلد است و این دو که در یونایتد با هم بازی می‌کنند در 2 بازی اخیر در یک‌ماه به مصاف هم رفته‌اند که راشفورد در هر دو بازی موفق شده دروازه هم‌‌تیمی‌اش را باز کند.

   راموس از همه جلو می‌زند
سرخیو راموس به رکورد 160بازی ملی رسید و حالا تنها 7بازی دیگر با رکورد کاسیاس فاصله دارد و این را هم باید درنظر گرفت که عمر بازی دروازه‌بان‌ها در فوتبال بیش از بازیکنان است. راموس نخستین بازیکن تاریخ اسپانیا (به غیراز دروازه‌بان) است که از مرز 160بازی ملی گذشت. او ۱۶ گل ملی هم زده است؛ 97بازی رسمی، 63بازی دوستانه، 16گل و 3قهرمانی. حالا او در رده سیزدهمین بازیکنان با بیشترین بازی ملی قرار دارد و با یک بازی دیگر در کنار عدنان الطالیانی- اسطوره فوتبال امارات- یک پله دیگر بالا خواهد رفت. الخیلاوی از عربستان (163بازی)، کوبی جونز از آمریکا (164)، بدر الموتاوا از کویت (165)، آستافیوتس از اتریش (166)، کاسیاس از اسپانیا (167)، ایوان هورتادو از کلمبیا (168)، حسام حسن از مصر (170)، بوفون از ایتالیا (176)، کلودیو سوارس از مکزیک (177)، الدعایه از عربستان (178)، احمد حسن از مصر (184). همه بازیکنانی که از راموس بازی ملی بیشتری دارند بازنشسته شده‌اند غیراز بوفون که او هم از تیم ملی ایتالیا خداحافظی کرده است. هواداران انگلیسی باز هم راموس را آزار دادند. آنها به‌خاطر خطایی که کاپیتان رئال‌مادرید 4ماه قبل روی محمد صلاح در فینال لیگ قهرمانان مرتکب شده بود، هنوز عصبانی‌اند. راموس طبق معمول شیطنت‌هایی هم داشت. یک‌بار پای استرلینگ را یواشکی لگد کرد و داور متوجه این خطا نشد و همین، انگلیسی‌ها را عصبانی‌تر کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :