• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 31 شهریور 1401
کد مطلب : 172305
+
-

اروپا در تب فیفادی

امروز و فردا در مسابقات فوتبال چه خبر است؟

در یک هفته آینده بازی‌های ملی برگزار خواهد شد که برخی از آنها مهم و احتمالا جذاب خواهند بود. در اروپا چون بیشتر بازی‌ها رسمی است و دوستانه نیست، می‌توان آنها را دنبال کرد. ایتالیا با انگلیس و آلمان در گروه مرگ با هم زد و خورد خواهند داشت.
 بازی‌های دیگری هم در راه است، مثل بازی کریستیانو رونالدو مقابل اسپانیا. رونالدو در جام جهانی قبلی مقابل ماتادورها هت‌تریک کرده بود. او به‌تازگی اعلام کرده که در یورو2024 هم می‌خواهد در ترکیب تیم ملی پرتغال بازی کند.
 فرانسه یک تیم کامل غایب دارد. در اردوی ملی پیش روی فرانسوی‌ها کریم بنزما، پوگبا، کانته، کومان، کیمپمبه، لوکاس ارناندس، هوگو لوریس، کوناته، ربیو، کامارا، تئو ارناندس و لوکاس دینیه به‌علت آسیب‌دیدگی حضور نخواهند داشت.
 از امشب بازی‌‌های خوب آغاز می‌شوند. فرانسه- اتریش و کرواسی- دانمارک ساعت 22:15 بازی دارند. در گروه4 هم بلژیک با هم‌گروه ایران در جام جهانی یعنی ولز بازی می‌کند و لهستان به مصاف هلند می‌رود.
 جمعه بازی‌ها حساس‌تر و قشنگ‌تر است. ایتالیا در زمین خودش با انگلیس بازی دارد که این تکرار فینال یورو2020 است. آلمان هم میزبان مجارستان خواهد بود. تعدادی بازی دوستانه هم برگزار می‌شود که ژاپن- آمریکا به‌دلیل هم‌گروهی آمریکا با ایران برای ما جالب است. خود ما هم جمعه با اروگوئه پرستاره بازی می‌کنیم.

در اروپا خبرهای دیگری هم هست؛ ازجمله مینی تورنمنتی که یوفا در حال بررسی روی آن است تا بیشتر پول درآورد و بازیکنان را بیشتر در خطر مصدومیت قرار دهد. رؤیای یوفا این است که این مینی‌تورنمنت را با حضور 4تیم برگزار کند که شامل قهرمان لیگ قهرمانان و 3‌تیم دیگر است که هنوز نحوه انتخاب آنها اعلام نشده است. این رقابت‌ها قرار است هر فصل پیش از آغاز لیگ‌ها برگزار شود و نام پیشنهادی‌اش «تورنمنت آغازین» است. یوفا و فیفا ولع شدیدی برای افزایش مسابقات دارند تا از کنار آنها فوتبال را بچاپند. برای همین است که هر دو مقابل سوپرلیگ موضع گرفته‌اند (فیفا کمتر) مبادا از سهم آنها از سفره فوتبال کم شود.

 همزمان تیم ملی فوتبال روسیه هم از حضور در قرعه‌‌کشی بازی‌های مقدماتی یورو‌۲۰۲۴ کنار گذاشته شد. این قرعه‌کشی قرار است روز ۹ اکتبر (۱۷ مهر) در شهر فرانکفورت برگزار شود. یوفا تصمیم گرفته محرومیت‌ تیم‌های ملی و باشگاهی این کشور از حضور در رقابت‌های قاره‌ای، تا زمان خاتمه جنگ با اوکراین ادامه یابد.
 یوفا به‌دلیل اظهارات سیاسی سرمربی اوکراین علیه روسیه این مربی را جریمه کرد. اتحادیه فوتبال روسیه نیز به‌دنبال اظهارات سیاسی سرمربی تیم ملی اوکراین به فیفا و یوفا شکایت کرد. اکنون یوفا در گام نخست الکساندر پتراکوف را جریمه کرده است. او از تیم ملی بوسنی انتقاد کرده بود که چرا حاضر شده‌اند در این شرایط با تیم ملی روسیه بازی دوستانه برگزار کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :