• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33258
+
-

6 سال حبس؛ مجازات قتل همسر ایرانی در هامبورگ

6 سال حبس؛ مجازات قتل همسر ایرانی در هامبورگ


مردی جوان که همسر ایرانی‌اش را در آلمان به قتل رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه جنایی هامبورگ به 6 سال زندان محکوم شد.

به گزارش همشهری، این حادثه روز 14دسامبر سال2017 (23آذر 96) رخ داد. آن روز مردی جوان درحالی‌که دست‌هایش خون‌آلود بود دختر 13ماهه‌اش را در آغوش گرفت و به خانه همسایه برد. او دختربچه را به زن همسایه داد و از او خواست تا با پلیس تماس بگیرد چراکه او همسرش را به قتل رسانده است. زن همسایه که بارها صدای دعوا و درگیری زوج ایرانی را شنیده بود با دیدن آن وضعیت به‌شدت وحشت زده شد و به پلیس زنگ زد. دقایقی بعد مأموران آلمانی خود را به محل حادثه رساندند و با جسد زنی 35ساله روبه‌رو شدند که بر اثر اصابت 14ضربه چاقو به قتل رسیده بود. متهم به قتل نیز که مردی 42ساله بود در محل جنایت دستگیر شد و به قتل همسرش اقرار کرد. وی گفت: سال94 بود که به آلمان آمدیم و مدتی بعد صاحب دختری شدیم اما به‌شدت با هم اختلاف داشتیم. هروقت عصبانی می‌شدم کتکش می‌زدم تا اینکه روز حادثه درحالی‌که به‌شدت عصبی بودم با ضربات چاقو جانش را گرفتم.

متهم ایرانی به زندانی در هامبورگ آلمان منتقل شد و در ادامه خانواده زن ایرانی به دادسرای امور جنایی تهران رفتند و خواستار انتقال داماد جنایتکارشان به ایران شدند.

پدر مقتول به قاضی جنایی گفت: هنوز به‌درستی نمی‌دانم چرا دامادم دست به چنین کاری زده است اما آنطور که فهمیدیم دامادم دینش را تغییر داده و از دخترم خواسته بود که او هم این کار را بکند اما چون دخترم با تغییر دین مخالفت کرده بود او را کتک زده و در نهایت با چاقو وی را به قتل رسانده بود. وی ادامه داد: بعد از این حادثه جسد دخترم به ایران فرستاده شد و نوه‌ام در اختیار خانواده‌ای آلمانی قرار گرفت و آنها از او نگهداری می‌کنند اما هنوز از دامادم خبری نیست. او باید به ایران منتقل شود و به‌خاطر جنایتی که انجام داده محاکمه شود. در پی شکایت این مرد، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شد و بازپرس جنایی دستور داد مستنداتی که پلیس آلمان در این‌باره جمع‌آوری کرده به دادسرای جنایی فرستاده شود. در ادامه متهم طبق قانون کشور آلمان در دادگاه جنایی هامبورگ محاکمه و به اتهام قتل عمدی به 6 سال زندان محکوم شد. از سوی دیگر طبق قانون کشور آلمان متهم باید تا پایان دوران محکومیتش در زندان بماند تا بعد درباره سرنوشت و فرستادن او به ایران تصمیم بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید