• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32771
+
-

با مردم | حوادث

با مردم | حوادث

  اصلاح روند تبعیض‌آمیز در دانشگاه‌ها

سلام. در مورد گزارش دیروز روزنامه‌تان تحت عنوان «دانشگاه برای ژن برتر» معلوم می‌شود که دلیل کاهش هرساله  ظرفیت رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دفترچه انتخاب رشته چیست؟ این موضوع نه به‌خاطر کمبود امکانات آموزشی است و نه تضمین آینده شغلی دانشجویان، بلکه به خاطر نشاندن نورچشمی‌ها بر صندلی‌های این رشته‌ها از مسیری خارج از ضوابط شفاف کنکور بوده است. امیدواریم با پیگیری رسانه‌ها این روند تبعیض‌آمیز در کشور اصلاح شود.
 3865...0902

@  توجه به جایگاه معلمان

سلام. این روزها در فصل بازگشایی مدارس به رسم هر سال تعریف و تمجید از معلم‌ها صرفا تبدیل به یک چرخه کلامی شده است. درواقع سهم معلمان در عالم واقعیت و دنیای بیرون از واژه‌ها، تنها تکرار مکررات و تسلسل وعده‌ها بوده است. متأسفانه آنچه به فراموشی سپرده شده، توجه جدی به دغدغه‌های معلمان به‌ویژه در بعد اقتصادی و معیشت و رفاه بوده است. مسئولان در آموزش‌ و پرورش در مقام سخن می‌گویند که معلم به‌عنوان کسی که پژوهشگر می‌سازد، نباید کارمند نامیده شود و باید وظایف معلمان را با استادان دانشگاه مقایسه کرد! اما در مقام عمل او را در تنگنای مشکلات معیشتی‌‌ رها کرده و در تصمیم‌گیری‌ها و تغییرات پی‌درپی نظام آموزشی، فکر، نظر و دیدگاه او را جویا نمی‌شوند و با نگاه از بالا به او، معلم را تنها مجری تصمیمات خود در مدرسه می‌دانند! از طرفی هرچند معلمان با مشکل معیشت دست به گریبانند اما مسئولان در دولت و نمایندگان مجلس و نهادهای ذیربط باید جایگاه معلم و شغل معلم را طوری برنامه‌ریزی کنند که بالاترین جایگاه را داشته باشد.
احمدی دبیر بازنشسته

  اقدام منصفانه‌ای نیست

سلام. به‌عنوان یک مشاور مسکن پیشنهاد می‌کنم نمایندگان در مجلس قانون مشخصی را درخصوص نحوه خرید و فروش مسکن و به‌خصوص اجاره‌بها تصویب کنند تا از سودجویی در این بخش کاسته شود. متأسفانه هم‌اکنون شرایط به‌گونه‌ای شده است که برخی از مشاوران املاک با همکاری مالکان به‌صورت خودخواهانه هر قیمتی را که دوست دارند به مستأجران تحمیل می‌کنند که اقدام منصفانه‌ای نیست.
5423...0919

  درخواست از شهرداری منطقه13

سلام. مدتی است در خیابان صفا در منطقه13، پارک خیام در خیابان منتظری محل امنی برای توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر و معتادان شده است. باور کنید به‌دلیل ناامنی در این پارک خانواده‌ها جرات حضور در این پارک را ندارند. این در حالی است که هدف از احداث پارک‌ها در محلات علاوه بر ایجاد فضای سبز، این است که محیط امنی برای حضور خانواده‌ها باشد. از شهرداری منطقه13 درخواست می‌کنیم با همکاری نیروی انتظامی به مشکل ناامنی در این پارک رسیدگی کنند.
تعدادی از ساکنان محل

@  پیشگیری قبل از درمان را جدی بگیریم

سلام. وقت بخیر. متأسفانه سال‌هاست بیماری‌های خطرناکی مانند هپاتیت، دیابت، چربی و فشارخون، تالاسمی، سرطان، اعصاب و روان و... گریبانگیر بسیاری از مردم کشورمان شده است. به‌نظرم 2 علت اصلی، یکی عدم‌اطلاع‌رسانی‌ها توسط وزارت بهداشت و دیگری کوتاهی افراد و عدم‌انجام معاینات دوره‌ای و حداکثر سالانه، از علل شیوع این بیماری‌ها در کشور است. بسیاری از ما پس از غیرقابل تحمل شدن بیماری‌مان وقتی به پزشک مراجعه می‌کنیم مجبور می‌شویم مشکلات درمان پرهزینه را متقبل شده یا بعضا از لاعلاج بودن بیماری خود مطلع می‌شویم. آیا بهتر نیست مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت و خانواده‌ها پیشگیری قبل از درمان را جدی بگیرند؟
یک دوستدار سلامت

  آلودگی صوتی وانت‌بارها

با سلام. سال‌هاست معضل ناهنجاری عذاب‌آور وانتی‌های بلندگودار در سطح شهر و کوچه و خیابان‌ها که نه‌تنها در روزهای عادی بلکه روزهای جمعه و تعطیل هم دستبردار نیستند در پایتخت برای شهروندان آزار‌دهنده شده است. ایجاد آلودگی صوتی این وانت‌بارها با بلندگوهای بسیار قوی، آرامش و آسایش را از شهروندان هر محله‌ای سلب کرده و به‌دلیل عدم‌برخورد مناسب با آنها متأسفانه هر روز هم بر تعداد‌شان افزوده می‌شود. از طرفی مشخص نیست رسیدگی به این مشکل بر ‌عهده کدام نهاد یا ارگانی است؟ جالب اینجاست وقتی به نیروی انتظامی مشکل را منتقل می‌کنیم می‌گویند مربوط به شهرداری است، از شهرداری استمداد می‌طلبیم می‌گویند کوتاهی قوه قضاییه است! چرا مسئولان ذیربط نسبت به این مسئله که به روح و روان افراد صدمه وارد می‌کند، بی‌تفاوت هستند؟ لطفا در روزنامه این مشکل چندین‌ساله را از شهرداری تهران پیگیری کنید، بلکه راهکاری برای مقابله با آن ارائه شود. اینکه نمی‌شود هر کسی با یک وانت و نصب یک بلندگو در خیابان‌ها به‌خصوص کوچه‌ها با فریاد زدن کاسبی کند. مسئولان درخصوص فاجعه آلودگی صوتی هم راهکاری بیندیشند.
7591...0912
 

این خبر را به اشتراک بگذارید