• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 11 تیر 1403
کد مطلب : 228776
+
-

30سال قبل در صفحه حوادث همشهری


کامیون در سراشیبی جاده لشکرک چند اتومبیل سواری را در هم کوبید
سراشیبی تند و حادثه‌آفرین جاده لشکرک، حد فاصل پل جدید لشکرک تا چهارراه استخر تهرانپارس بار دیگر حادثه آفرید و کامیونی عنان‌گسیخته و خارج از کنترل راننده پس از در هم‌کوبیدن چند اتومبیل سواری در چهارراه بوستان (بلوار پروین) جدول میانی بلوار را خرد کرد و از حرکت باز ایستاد. این خبر روز 11تیر‌ماه سال 73در صفحه حوادث همشهری منتشر شد. در ادامه این خبر آمده: گفته می‌شود در این حادثه 3تن از اعضای یک خانواده به‌شدت زخمی شده‌اند و حال ۲ تن از آنان وخیم است. به گزارش خبرنگار همشهری سروصدای ناشی از برخورد کامیون شماره ۸۷۵۲۶ تهران ۲۶ با اتومبیل‌های سواری کناره بلوار استخر (جاده لشکرک) چنان مهیب بود که همه ساکنان کوچه‌های اطراف شهرک امام حسین، به محل وقوع حادثه شتافتند. اتومبیل رنو شماره ۵۹۳۳۳ تهران ۲۷، رنو شماره ۵۵۴۸۸ اهواز ۱۱، نیسان شماره ۱۵۴۲۲ تهران ۲۹ از جمله خودروهای آسیب‌دیده در این حادثه‌اند. کامیون یک تیر سیمانی برق را نیز در هم شکسته است. راننده کامیون ازجمله مجروح‌شدگان است. ساکنان این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ما که در محل حادثه حضور یافته بود با اشاره به چندین حادثه خونین رانندگی که تاکنون باعث مرگ ده‌ها تن شده است، خواستار اصلاح نقص این بخش از جاده لشکرک شدند.

قتل قاضی به‌ دست وکیل خشمگین
30سال قبل در چنین روزهایی روزنامه همشهری از قتل یک قاضی به‌دست یک وکیل خبر داد. همشهری روز 15تیرماه 73نوشت: گزارش روابط‌عمومی قوه قضاییه حاکی است صبح دیروز در دومین جلسه دادگاه مدنی خاص و هنگام بررسی دعوای خانوادگی در محل مجتمع شماره یک شعبه ۱۲۰ دادگستری وکیل پایه یک دادگستری به‌نام محمد علی با سوءاستفاده از عنوان وکالت و جاسازی یک قبضه اسلحه کمری در کیف خود با توجه به اینکه نامبرده خود خواهان پرونده بود متأسفانه به جای استفاده از مبانی حقوقی و قضایی با کمال بی‌رحمی و با شلیک گلوله ضمن به شهادت رساندن آقای سیدمحمد موسوی رئیس دادگاه به زندگی خود و همسر و مادر همسر خود نیز خاتمه داد.
دو تن از شهود دعوا نیز در جریان تیراندازی مجروح شدند که اینک در بیمارستان بستری هستند.

خودکشی مردی بعد از قتل همسر و ۳ فرزندش
روز 15تیرماه سال 73روزنامه همشهری در خبری تلخ نوشت: طی یک واقعه تأسف‌بار در جنوب شهر شیراز مردی همسر و ۳ فرزند خود را کشت و سپس به زندگی خود خاتمه داد. او عباس نام داشت و ۳۷ ساله بود. وی ابتدا همسر ۳۲ ساله خود زرین رضایی قطب‌آبادی را در خانه شخصی‌اش خفه کرد و سپس ۳ دخترش به نام‌های مهدیه ۸‌ساله، فاطمه ۱۰ ساله و مریم ۱۴ ساله را که به‌ترتیب در کلاس‌های دوم و چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی تحصیل می‌کردند به ضرب تبر از پای در آورد و پس از آن با بریدن رگ‌های دست و حلق آویز‌کردن خود اقدام به‌خودکشی کرد. در نامه‌ای که از قاتل به جای مانده وی علت این اقدام خود را اختلاف با همسر و دلیل کشتن فرزندان را نگرانی از سرگردانی آنان بعد از بی‌سرپرست‌شدن ذکر کرده است.
در شب حادثه همچنین پسر بزرگ خانواده در خانه بوده که از حادثه جان سالم به در برده است.

زنی در قم همسر خود را به قتل رساند
روز 14تیر سال 73خبرنگار حوادث همشهری خبری از یک جنایت خانوادگی در قم منتشر کرد. در این خبر آمده است: ‌زنی که متهم است با همکاری مرد دیگری شوهر خود را به قتل رسانده و جنازه او را در نهر آبی در اطراف قم رها کرده است، دستگیر شد. به‌دنبال کشف جسد مرد ۳۵ ساله‌ای به نام علی امیری و تحقیقات پیرامون این قتل، راضیه ۲۶ ساله همسر مقتول دستگیر شد. وی در جریان محاکمه اعتراف کرد که با همکاری محمد حسین ۲۵ ساله پسر خواهر مقتول که از یک‌سال قبل با او رابطه داشته است اقدام به این قتل کرده‌اند. همسر مقتول در شب حادثه با خواباندن دو فرزند کوچک‌تر و زندانی‌کردن فرزند بزرگ در حمام با همدستی محمد حسین با ضربات سنگ شوهرش را از ناحیه سر مجروح و سپس با پیچیدن پارچه‌ای به دور گردنش او را خفه می‌کند.
روز بعد از حادثه، همسر مقتول به‌منظور صحنه‌سازی‌ به محل کار شوهرش مراجعه و گم‌شدن او را به کلانتری اطلاع می‌دهد که مأموران به رفتار او مشکوک می‌شوند و راضیه در بازجویی به این جنایت فجیع اعتراف می‌کند.

کلاهبرداری به بهانه تهیه ویزا و کار در ژاپن
در دهه 70کار در ژاپن علاقه‌مندان زیادی داشت و بعضی‌ها نیز با سوءاستفاده از این موضوع دست به کلاهبرداری می‌زدند. همشهری روز 9تیر‌ماه 73ماجرای کلاهبرداری از متقاضیان دریافت ویزای ژاپن را منتشر کرده و نوشته است: با دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در فرودگاه مهرآباد یک شبکه کلاهبرداری که به بهانه ویزای ژاپن و تهیه کار در خارج از کشور از مردم کلاهبرداری می‌کردند، شناسایی شدند.
چهار جوان به‌نام‌های سیدحسین ، حسن، ناصر و عطاء‌الله ضمن طرح شکایت در منطقه انتظامی شهرری مدعی شدند شخصی به‌نام حمید که از اعضای یک باند کلاهبرداری است به اینجانبان مراجعه کرد و مدعی شد که همکاران وی در خارج از کشور می‌توانند ویزای ژاپن و مجوز کار در این کشور را تهیه کنند و به این بهانه ۴۵۰۰ دلار دریافت و ما را همراه خود تا کشور مالزی هدایت کرد ولی در مالزی نامبرده برای شناسایی سایر اعضا ناپدید شد. ناگزیر با تحمل مشکلات بسیار عازم ایران شدیم تا با بازگوکردن آنچه بر ما گذشت به جوانان هموطن خود هشدار دهیم.
با تشکیل پرونده در این خصوص مأموران انتظامی ضمن کنترل مسافران ورودی سرانجام حمید را شناسایی و در فرودگاه مهرآباد دستگیر کردند. تحقیق از نامبرده برای شناسایی سایر اعضای باند ادامه دارد.

اشرار امان‌نامه دریافت می‌کنند
آیت‌الله موسوی تبریزی، دادستان کل کشور اعلام کرد به تمامی اشرار درصورت خودداری از اعمال گذشته و رعایت حقوق مردم امان‌نامه داده می‌شود. وی در سفر به زاهدان همچنین کشف 11تن مواد‌مخدر در 3‌ماه گذشته را نتیحه هوشیاری و تلاش نیروهای امنیتی عنوان کرد.

جنگل چیتگر در آتش سوخت
در پی وقوع حریقی در پارک جنگلی چیتگر که روز جمعه رخ داد، ده‌ها درخت در آتش سوخت. مامورین ایستگاه 20آتش‌نشانی تهران پس از یک ساعت تلاش موفق شدند این آتش‌سوزی را مهار کنند. وقوع پی در پی آتش‌سوزی در این جنگل طی هفته‌های اخیر نگرانی‌هایی را برانگیخته است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید