• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32713
+
-

پیام مثبت توافق نفتی ایران و اروپا

معاون وزیر نفت با اشاره به مذاکرات نفتی بین ایران و اروپا اظهار کرد: توافقات نفتی ایران و اروپا روند خوبی دارد و به خوبی پیش می‌رود. به گزارش ایسنا، امیرحسین زمانی‌نیا با بیان اینکه مذاکرات نفتی بین ایران و اروپا در زمینه صادرات نفت است، اظهار کرد: هم‌اکنون نمی‌توان جزئیات بیشتری از این مذاکرات را ارائه کرد. پیش از این بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه گفته بود: یکی از موضوعاتی که در جریان مذاکرات بین ایران و اتحادیه اروپا مطرح بود، بحث صادرات نفت است. در این زمینه مذاکرات خوبی صورت گرفته، پیشرفت‌هایی انجام شده و سازوکارها تا حد زیادی نهایی شده است.
خبر دیگر اینکه معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که تحریم‌های جدید آمریکا ضد‌صنعت نفت ایران، به‌شدت بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارند. عباس عراقچی، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: فکر می‌کنیم که مشخص است و همه پیش‌بینی می‌کنند که اگر ایران از بازار بیرون برود، تأثیری جدی بر بازار، ازجمله بر قیمت نفت، خواهد داشت. وی گفت: مشخص است که همه کشورهای منطقه خلیج‌فارس می‌خواهند نفت خود را بفروشند و جهان به نفت و دیگر منابع انرژی این منطقه نیاز دارد.
معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه همه تولیدکنندگان نفت در خلیج‌فارس باید بتوانند نفت خود را بفروشند، گفت: هر سازوکاری باید همه‌گیر باشد و اگر شما یک کشور را مستثنی کنید و همانطور که دولت ترامپ می‌خواهد، صادرات آن را به صفر برسانید، این مسئله برای کل منطقه مشکل ایجاد می‌کند.

نفت 100دلاری در راه است

تحلیلگران اعلام کردند که عربستان و اوپک ابزار لازم را برای جلوگیری از شوک ناشی از کمبود عرضه نفت ندارد. به گزارش شبکه سی ان بی‌سی، در شرایطی که بازار برای رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰‌دلار پیش از پایان سال‌جاری میلادی آماده می‌شود، تحلیلگران اعلام کردند که عربستان ابزار لازم را برای پیشگیری از شوک عرضه در بازارهای انرژی در اختیار ندارد. استفن برنوک، تحلیلگر مؤسسه پی‌وی‌ام، گفت: در پس‌زمینه احتمال کاهش عرضه نفت ایران، توجه بر سطح ناچیز عرضه مازاد نفت جهان و به‌ویژه عربستان، معطوف خواهد شد. وی با اعلام اینکه عربستان برای جبران کامل اختلال در عرضه نفت جهان ناتوان است، گفت: این مسئله سبب می‌شود تنها کشور دارای ظرفیت مازاد قابل توجه، برای جلوگیری از شوک عرضه و جهش قیمت‌ها در سه‌ماه پایانی سال‌جاری میلادی، ناتوان باشد.جان دریسکول، کارشناس مؤسسه جی‌تی‌دی انرژی، گفت: ما به جهانی وارد می‌شویم که شما ذخیره‌سازی کمتر، ظرفیت مازاد کمتر و تولید کمتری برای خریداران خواهید داشت. وی افزود: بنابراین، قیمت نفت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه محتمل‌تر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید