• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32117
+
-

با مردم | حوادث

با مردم | حوادث

   صدای کارگران باشید

سلام، خسته نباشید. بیش از 15سال است مطالب روزنامه همشهری را می‌خوانم. از اینکه در این ستون درددل مردم را می‌نویسید، جای تشکر و قدردانی دارد. ما کارگران که صدایمان به گوش مسئولان نمی‌رسد، شاید از این طریق بتوانیم گلایه‌هایمان را به گوش آنها برسانیم. موفق باشید.
یک کارگر از تهران

   کنترلی بر بازار داخلی ندارند

سلام. با اینکه قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی در ماه‌های گذشته 1200 تا 2500تومان قیمت داشت، اما روز پنجشنبه در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران 3400تومان فروخته می‌شد. البته در میوه‌فروشی محل قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی 4500تومان بود! آیا این آشفتگی در بازار داخلی هم به گرانی ارز مربوط است یا به سوء مدیریت متولیان امر که نظارت و کنترلی بر بازار مصرفی مردم ندارند.
2436...0912

  کاهش قدرت خرید مردم

سلام و تشکر از روزنامه. در خبرها خواندم که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته، با شرایط اقتصادی به‌وجود آمده، قدرت خرید کارگران و کارمندان و در واقع همه مستخدمین و حقوق‌بگیران کاهش بسیاری یافته است. برای همین، باید دولت برای همه کسانی که حقوق دریافت می‌کنند - چه کارگر و چه کارمند- تسهیلات یا دستمزد جدید درنظر بگیرد. لطفا به ایشان بگویید برای آنهایی که کارگر فصلی بوده و مستخدم دولت نیستند، چه برنامه‌ای دارند؟
مجیدی از تهران

  درخواست از مسئولان شهرداری منطقه یک

با سلام. اخیرا با تغییر پیمانکار جدید پارکینگ میدان تجریش در نزدیکی حرم امامزاده صالح(ع) که حداقل روزی 2هزارخودرو در آن جابه‌جا می‌شوند، ورودی هر خودرو از 900تومان و ساعتی 300تومان به 1800تومان ورودی و 600تومان ساعتی افزایش یافته است! از مسئولان ذیربط در شهرداری منطقه یک درخواست می‌کنیم به این اجحافی که در حق مردم می‌شود، رسیدگی کنند.
4504...0916

   رقابت عادلانه در آزمون کنکور

همانطوری‌که در روزنامه نوشته بودید، در بحث کنکور رانت و تبعیض بیداد می‌کند. مثلا یکی از بی‌عدالتی‌ها این است که طرف با 2ترم تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور می‌تواند با پرداخت 20 یا 100میلیون تومان (بسته به اینکه فرزند دیپلمات باشد یا نه) به دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شود. به مسئولان بگویید اکثر داوطلبان کنکور خواهان رقابت عادلانه در این آزمون هستند. به امید روزی که فقط معیار قابل سنجش «سطح سواد» تعیین‌کننده رتبه افراد در کنکور باشد.
3865...0902

   گسترش حمل‌ونقل ریلی

با سلام. مسئولان در دولت و مجلس باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که گسترش حمل‌و‌نقل ریلی‌ هم در زمینه صرفه مصرف سوخت و هم در ارتقای ایمنی حمل‌و‌نقل و از آن مهم‌تر صرفه اقتصادی مزایای زیادی دارد. امیدواریم وزارت راه و شهرسازی این اقدام را در اولویت کارهای خود قرار دهد. در روزنامه همشهری درخصوص توسعه حمل‌ونقل ریلی که هم مقرون‌به‌صرفه و هم دارای آلودگی کمتر و هم امن‌تر است، گزارشی بنویسید.
3562...0912

   ترافیک آزاد‌راه تهران - کرج

سلام. معضل ترافیک آزاد‌راه تهران- کرج گلایه بسیاری از شهروندانی است که همه‌روزه ناچارند این مشکل را به‌خصوص در ساعات پیک و تعطیلی‌ها تحمل کنند. از طرفی بارها مسئولان در پلیس راهور هم به‌جای حل مشکل از معضلات ترافیکی این محور گلایه‌‌مند هستند! این درحالی است که تاکنون هیچ راهکار کوتاه‌مدت و میان‌مدتی را در این مسیر اجرا نکرده‌اند که نهایتا منجر به کاهش بار ترافیکی در این آزاد‌راه شود. باور کنید می‌توان با هزینه‌کرد اعتبارات ملی، جلوی هدر‌رفت میلیون‌ها تن سوخت را گرفت و میلیون‌ها ساعت از وقت مردم را به سمت درستی هدایت کرد.
9675...0912

   از وزارت بهداشت پیگیری کنید

با سلام. هم‌اکنون هزینه‌های سنگین داروی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج به مشکلی کمرشکن و اساسی برای خانواده‌های این بیماران تبدیل شده و این هزینه‌ها بیشتر از خود بیماری، آنان را آزار می‌دهد. در ماه‌های اخیر بیمارانی که داروهای پس از شیمی‌درمانی مصرف می‌کنند، به‌دلیل کمبود این دارو بایستی آن‌را از تهران و بازار آزاد با قیمت گزاف تهیه کنند. از سوی دیگر درصد کمی از این بیماران تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند. لطفا از وزارت بهداشت در رابطه با مشکلات هزینه کمرشکن دارویی بیماران صعب‌العلاج پیگیری کنید.
درددل خانواده بیمار شیمی‌درمانی

@  تابلوی پارک ممنوع و تهدید به پنچری

سلام، خسته نباشید. همواره کارشناسان حوزه شهری و پلیس راهور مشکل کمبود پارکینگ را یکی از معضلات ایجاد ترافیک در پایتخت دانسته‌اند، اما تاکنون راهکاری برای حل این مشکل ارائه نداده‌اند. از طرفی شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که برای چند لحظه جایی کار داشته باشید و مجبور به پارک‌کردن خودروی شخصی کنار ساختمانی باشید، اما وقتی با تابلوی «پارک = پنچری» مواجه می‌شوید، از پارک جلوی در منزل فوق منصرف می‌شوید. متأسفانه براساس قانون نانوشته‌ای در کوچه و خیابان‌ها بسیاری از افراد مقابل خانه‌ها یا کسبه جلوی مغازه‌ها و همچنین نگهبانان جلوی ادارات با نصب تابلوی پارک ممنوع، یا تهدید به پنچری خودروها مانع از پارک خودروهای دیگر می‌شوند. این درحالی است که طبق ماده۲۴ قانون مدنی هیچ‌کس نمی‌تواند کوچه و خیابان‌هایی را که بن‌بست یا مسدود نیست، تحت تملک قرار دهد. لطفا درخصوص این نقض آشکار حقوق شهروندی گزارشی بنویسید.
2545...0919
ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد، با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید