• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 2 مهر 1397
کد مطلب : 31584
+
-

هاشمی: آتش اختلاف در کشور باید خاموش شود

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آغاز هفته‌ دفاع‌مقدس و با طرح این سؤال که چرا جنگ آغاز شد، گفت‌: نکته مهم این است که ما جنگ را آغاز نکردیم و علت اینکه ما در آن زمان در موضع قدرت قرار نداشتیم، اختلاف بین مسئولان و نخبگان اثرگذار سیاسی بود و وقت و تمرکز مسئولان به‌جای رسیدگی به تهدیدات، صرف حل اختلافات می‌شد.

به‌گزارش شهرنوشت، وی با اشاره به اینکه علت دوم آن چنددستگی در جامعه و اختلاف قومی و ایدئولوژیک بود که موجب درگیری‌های مسلحانه و فیزیکی نیز می‌شد، خاطرنشان کرد: عدم‌واقع گرایی برخی مسئولان و پیشی گرفتن آرمانگرایی و شور انقلابی بر عقلانیت یکی دیگر از مشکلاتی بود که کشور را تضعیف کرد.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه وفاق و اجماع مسئولان در کنار رفع اختلافات، کلید موفقیت امروز ما در برابر دشمنان است، خاطرنشان کرد: تدابیر رهبری در حمایت از دولت و نکوهش اختلاف افکنی بین مسئولان دقیقا در همین راستاست و کسانی که برای حل مسائل کشور به‌دنبال راه‌حل خارجی هستند، باید این را بدانند که باید راه را درون خود پیدا کنیم تا قدرت‌های بیگانه تصور رویارویی با ایران را حتی به ذهن خود ندهند.

رئیس شورای شهر در پایان گفت: نیازمند خاموش کردن آتش اختلاف و کینه در داخل جامعه و ایجاد وحدت ملی بین همه سلایق و دیدگاه‌ها هستیم تا مانند دوران دفاع‌مقدس پیروزی‌های پی‌درپی برای ما به ارمغان آورده شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید