• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2397
+
-

واقعی بودن درآمدها و هزینه‌ها در بودجه سال آتی پایتخت

 تدوین بودجه سال 97شهر تهران به مراحل پایانی خود نزدیک شده است و تا چندی دیگر به شورای شهر ارائه می‌شود. دیروز بر همین اساس جلسه‌ای برای بررسی کلیات بودجه سال ۱۳۹۷ مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران با حضور شهردار پایتخت و اعضای ستاد عالی بودجه برگزار شد.

به گزارش همشهری، محمدعلی نجفی در این جلسه بر ضرورت واقعی کردن درآمدها و هزینه‌های شهرداری در بودجه سال آینده تأکید کرد. شهردار تهران با بیان اینکه عدم‌تحقق درآمدها ارتباطی با تغییر مدیریت شهری ندارد، گفت: «بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران خیلی خوب بسته نشده است». وی با اشاره به اینکه نمونه این موضوع در بخش درآمدهای شهرداری است که پیش‌بینی‌های انجام شده خیلی دور از واقعیت بوده و تحقق پیدا نکرده است، افزود: «براساس سیر درآمدها، افت تحقق درآمدهای شهری از بهمن‌ماه سال۹۵ وجود داشته و راه‌های کسب درآمد قبلی مسدود شده است.»

 به گفته نجفی پیش‌بینی‌ها در تنظیم بودجه باید به‌گونه‌ای باشد که در پایان سال بتوانیم بگوییم ۹۶ تا ۹۷ درصد بودجه محقق شده است. وی در ادامه اعلام کرد که در طرح‌های عمرانی بزرگ شهرداری تقریبا از بهمن‌ماه سال گذشته - به جز موارد ناچیز - هیچ بودجه‌ای اختصاص پیدا نکرده است؛ همچنین بخش عمده‌ای از طلب پیمانکاران مربوط به عملیات‌های سال ۹۵ به قبل است. وی به نقاط امید مدیریت شهری به‌منظور سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده، حمل‌ونقل عمومی و تبصره‌های موجود در لایحه بودجه کل کشور در حوزه شهری و همچنین جلسه برگزار شده با رئیس مجلس اشاره و اظهار امیدواری کرد این موارد در بودجه  عمومی 97 کشور دیده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید