• پنج شنبه 18 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 2 صفر 1446
  • 2024 Aug 08
چهار شنبه 10 مرداد 1403
کد مطلب : 231462
+
-

از درگیری بر سر جای پارک تا سرقت 8میلیاردی

از درگیری بر سر جای پارک تا سرقت 8میلیاردی

مردی که بر سر جای پارک با راننده‌ای درگیر شده بود، از او کینه به دل گرفت و تعقیبش کرد و با به‌دست آوردن نشانی خانه‌اش چند روز بعد نقشه سرقتی 8میلیارد تومانی از آنجا را عملی کرد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چند روز قبل در شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34تهران آغاز شد. شاکی مدعی بود که در نبودش سارقان به خانه‌اش دستبرد زده و طلا، جواهرات و اموالی به ارزش حدود 8میلیارد تومان را از آنجا سرقت کرده‌اند.
با ثبت این شکایت، تحقیقات پلیس در این‌باره آغاز شد. کارآگاهان در نخستین اقدام دست به بررسی‌های میدانی زدند و به بررسی تصاویر ضبط ‌شده توسط دوربین‌های مداربسته محل سرقت پرداختند. این تصاویر 4نفر را نشان می‌داد که وارد خانه شده و دقایقی بعد همراه با اموال مسروقه از آنجا خارج شده‌اند. کارآگاهان با بررسی دقیق‌تر این تصاویر موفق شدند هویت یکی از سارقان را شناسایی کنند. در همین حال وقتی مالباخته تصاویر این سارق را دید، او را شناسایی کرد و گفت: حدود 2 هفته قبل با او در خیابان بر سر جای پارک درگیر شده است. در این شرایط بود که مأموران با شناسایی مخفیگاه این متهم موفق شدند او را دستگیر کنند.
متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به طراحی و اجرای نقشه سرقت با همدستی 3نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت:‌ حدود 2هفته قبل با این مرد (شاکی) بر سر جای پارک ماشین در یکی از خیابان‌ها درگیر شدم. درگیری ما بعد از دقایقی با پادرمیانی مردم پایان یافت اما من که از او کینه به دل گرفته بودم، بعد از رفتنش او را تا جلوی در خانه‌اش تعقیب کردم و نقشه کشیدم تا برای انتقام‌گیری از خانه‌اش سرقت کنم.
متهم ادامه داد:‌ نقشه‌ام را با 3نفر از دوستانم در میان گذاشتم و در نهایت با همراهی آنها یک شب که شاکی در خانه‌اش نبود به آنجا دستبرد زدیم و هرچه پول و طلا و اموال گرانقیمت داشت سرقت کردیم. بعد از آن هم هرکسی سهم خودش را برداشت و من از دوستانم جدا شدم و دیگر از آنها اطلاعی ندارم. براساس این گزارش، هم ‌اکنون این متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای دستگیری 3متهم دیگر پرونده ادامه دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید