• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 23 تیر 1397
کد مطلب : 22981
+
-

شاید زیباتر از فینال

شاید زیباتر از فینال

بلژیک و انگلستان پس از شکست‌ میلیمتری در نیمه‌نهایی، حالا باید بازی رده‌بندی را در ورزشگاه کرستوفسکی شهر سن‌پترزبورگ با قضاوت علیرضا فغانی برگزار کنند. آخرین‌باری که بلژیک و انگلستان به‌جمع 4تیم نهایی راه‌یافته بودند، کارشان را در پایان با عنوان چهارمی به اتمام رساندند. بلژیک اولین و آخرین‌بار در جام‌جهانی1986 مکزیک مقابل فرانسه در وقت‌های اضافه 4بر3 شکست خورد و انگلستان در جام‌جهانی1990 مقابل ایتالیا با نتیجه دو بر یک بازنده شد. بنابراین کسب عنوان سوم جام‌جهانی2018، اگرچه پس از شکست در نیمه‌نهایی و نرسیدن به فینال، بسیار ناامیدکننده است، اما افتخار بزرگی برای فوتبال یک کشور محسوب می‌شود. در 3دوره از 4دوره گذشته جام‌جهانی میزبان در بازی رده‌بندی حاضر بوده است. سال2002، کره‌جنوبی، سال2006، آلمان و سال2014، برزیل. معمولا در بازی رده‌بندی، تیمی برنده می‌شود که بتواند ریکاوری روحی بهتری داشته باشد. درعین حال، شرایط برای انگلیسی‌ها کمی دشوارتر از بلژیکی‌هاست. بلژیک، سه‌شنبه در پایان 90دقیقه مقابل فرانسه در سن‌پترزبورگ باخت و به‌رده‌بندی آمد. اما انگلیسی‌ها، چهارشنبه در مسکو و در پایان 120دقیقه جدال سنگین مقابل کرواسی بازنده شدند. سه‌شیرها، 30دقیقه بیشتر در نیمه‌نهایی بازی کرده‌اند. یک روز دیرتر این بازی را انجام داده‌اند و دست آخر باید یک سفر هم انجام می‌دادند. بنابراین، کمی خسته‌تر از رقیب خواهند بود. بسیاری از مراکز خرید که قول تخفیف‌ها و هدایای ویژه به‌مناسبت قهرمانی انگلستان داده بودند، حالا بخشی از همان تخفیف‌ها و هدایا را برای عنوان سومی نگه داشته‌اند. انگلیسی‌ها در تاریخ جام‌جهانی تنها، یک قهرمانی داشته و یک عنوان چهارمی. بلژیک و انگلستان تاکنون 22بار در تاریخ مقابل هم قرار گرفته‌اند که آخرین مرتبه آن، همین جام‌جهانی2018 و در مرحله گروهی بوده است. آن بازی را بلژیکی با یک گل به‌سود خود پایان دادند، اما به‌نظر می‌‌رسید که انگلیسی‌ها خودشان از آن باخت ناراحت نشدند و ترجیح دادند برای رسیدن به بازی نهایی از پایین جدول حذفی اقدام کنند. به‌هرحال دو تیم از دو مسیر مختلف به‌جای آنکه در فینال روبه‌رو شوند، به‌رده‌بندی رسیده‌اند. در مجموع، انگلیسی‌ها 15بار بلژیک را برده‌اند و تنها 3بار مغلوب این تیم شده‌اند. در این بازی یک رقابت پنهان بین روملو لوکاکو، مهاجم تیم‌ملی بلژیک و هری‌کین مهاجم تیم‌ملی انگلستان وجود دارد. کین با 6گل بهترین گلزن جام است و لوکاکو با 4گل او را تعقیب می‌کند. در عین حال بسیار بعید است که آنتوان گریزمان و کیلیان امباپه بتوانند مقابل کرواسی هت‌تریک کرده و موقعیت کین را بدون در نظر گرفتن گلزنی احتمالی او مقابل بلژیک در بازی امروز، به‌خطر بیندازند. بلژیک در این جام، 14گل زده و 6گل دریافت کرده است. در مقابل انگلیسی‌ها هم 12گل زده‌اند و 6گل خورده‌اند. به هرحال اگرچه هر دو تیم برای رسیدن به بازی نهایی تلاش بسیار کردند و شاید می‌توانستند در بازی فردای مسکو حاضر باشند، اما برایشان کسب عنوان سوم هم می‌تواند ارزشمند باشد. 
بلژیک پس از جام‌جهانی روز هفتم سپتامبر (16شهریور) در یک بازی دوستانه مقابل اسکاتلند قرار خواهد گرفت و 4روز بعد در چارچوب رقابت‌های گروه2 لیگ ملت‌های اروپاA مهمان ایسلند خواهد بود.
انگلستان نیز پس از جام‌جهانی روز هشتم سپتامبر (17شهریور) در گروه4 لیگ ملت‌های اروپاA به مصاف اسپانیا در ورزشگاه ومبلی خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید