• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226363
+
-

فینال درجه 3

لیگ کنفرانس اروپا امشب به پایان می‌رسد اما برای کسی مهم نیست

فینال درجه 3

امشب فینال یکی از 3لیگ اروپایی برگزار می‌شود که احتمالا برای کسی اهمیتی ندارد. ورزشگاه آجیا سوفیا که ورزشگاه اختصاصی تیم یونانی آاک است، میزبان این فینال بین المپیاکوس یونان و فیورنتینا از ایتالیاست. این ورزشگاه تازه‌تاسیس، سال2022راه‌اندازی شده و محل برگزاری مسابقات تیم رقیب المپیاکوس است اما فقط 15کیلومتر با ورزشگاه اختصاصی این باشگاه فاصله دارد.
یونان با اینکه سابقه خوبی در فینال‌های اروپایی ندارد و تنها یک‌بار در یورو2012قهرمان اروپا شده، فینال‌های زیادی را میزبانی کرده است. این هشتمین فینال تک‌بازی رقابت‌های باشگاهی زیرنظر یوفاست که در یونان برگزار می‌شود؛ 3فینال لیگ قهرمانان یا جام باشگاه‌های اروپا در سال‌های 1983، 1994و 2007 و 3فینال جام برندگان جام در سال‌های 1971، 1973و 1987.
    این سومین دوره لیگ تازه تاسیس کنفرانس اروپاست. در 2دوره قبلی تیم‌های آاس‌رم و وستهم قهرمان شدند.
    این نخستین فینال اروپایی تیم المپیاکوس و دومین باری است که یک تیم یونانی در فینال یک جام باشگاهی اروپایی حاضر می‌شود. دفعه قبلی سال 1971بود که تیم پاناتینایکوس در فینال جام جامداران باشگاه‌های اروپا در ومبلی از آژاکس شکست خورد.
    فیورنتینا نخستین تیمی است که به 2فینال لیگ کنفرانس راه یافته و در دوسوم فینال‌ها حاضر بوده است. آنها سال2023در دیدار پایانی از وستهم شکست خوردند. در هر سه دوره لیگ کنفرانس یک تیم از ایتالیا یک پای فینال بوده.
    المپیاکوس برای رسیدن به فینال کار بزرگی انجام داد و استون‌ویلای قدرتمند اونای امری را در مجموع با نتیجه 6بر 2شکست داد. فیورنتینا هم کلوب بروخه بلژیک را در مجموع 4بر3 برد و برای دومین سال پیاپی به این مرحله رسید. المپیا تیمی هجومی است. آنها در 5بازی از 6بازی آخر خود در همه رقابت‌ها حداقل 2گل و در مجموع 15گل به حریفان زده‌اند. سرمربی این تیم خوسه لوییس مندیلیبار اسپانیایی است که سابقه قهرمانی در لیگ اروپا را با تیم سویا در فصل گذشته دارد.
    فیورنتینا هم روند خوبی دارد. بنفش‌های فلورانس در 7بازی اخیر خود تنها یک باخت داشته‌اند و در 13بازی در لیگ کنفرانس بدون شکست بوده‌اند. سرمربی بنفش‌ها وینچنتزو ایتالیانو از پدیده‌های جدید مربیگری جهان است. او فصل گذشته تیم فیورنتینا را به فینال جام‌حذفی ایتالیا و فینال لیگ کنفرانس اروپا برد اما در هر دو جام شکست خورد. به‌زودی ایتالیانو به باشگاهی بزرگ‌تر می‌رود.
    المپیاکوس و فیورنتینا برای نخستین بار به مصاف هم خواهند رفت. المپیاکوس در تمامی رقابت‌ها 28بار با تیم‌های ایتالیایی دیدار کرده و 7برد به‌دست آورده، 16شکست و 5تساوی. فیورنتینا 5بار با تیم‌های یونانی دیدار کرده است که یک‌بار برده و یک‌بار باخته و 3بازی را مساوی کرده.
    ترکیب احتمالی المپیا (1-3-2-4): کنستانتینوس تزولاکیس، رودینی، رتسوس، دیوید کارمو، عمر ریچاردز، هزی، آندره هورتا، کاستاس فورتونیس، چیکینیو، دنیل پودنس و ایوب الکعبی
    ترکیب احتمالی فیورنتینا  (1-3-2-4): پیترو تراچیانو، دودو، نیکولا میلنکوویچ، لوکاس مارتینس کوارتا، کریستیانو بیراگی، رولاندو ماندراگورا، آلفرد دانکن، لوکاس بلتران، نیکلاس گونسالس، کریستین کوامه و آندره آ بلوتی

 

این خبر را به اشتراک بگذارید