• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228576
+
-

قلب تهران درمهمانی غدیر شاهد رنگین کمانی از اقوام بود

ایل بختیاری، میزبان مهمانان غدیر

ایل بختیاری، میزبان مهمانان غدیر

منطقه 12شهرداری تهران به عنوان یکی از پهنه‌های اصلی مسیر 10 کیلومتری غدیر میزبان شهروندان بود. مدیران شهری این منطقه ازهفته‌ها قبل با هماهنگی ستاد برگزاری این مراسم برنامه‌های متنوعی را برای شرکت کنندگان پیش‌بینی کردند. «وحیدرضا انارکی محمدی» می‌گوید عید غدیر مربوط به گروه خاصی نیست.همه ایرانیان متدین از دیرباز از ارادتمندان اهل بیت (ع) بودند و به امامت رسیدن حضرت امیرالمومنین (ع) در این روز را جشن می‌گیرند. به همین دلیل برنامه‌های شهرداری این منطقه به گونه‌ای طراحی و اجرا شد تا بتواند درعین فاخر بودن، جنبه‌‌های فرهنگی موثری نیز برای مخاطبان داشته باشند و پاسخگوی نیازها و سلایق اقشار مختلف مردم باشد.

هماهنگی مدیران و گروه‌های جهادی
برای برگزاری هرچه بهتر مهمانی ۱۰کیلومتری غدیرمدت‌ها طراحی وبرنامه‌ریزی ازسوی مدیران شهری منطقه انجام گرفت تا مراسم با کیفیت وشکوه برگزارشود ومشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.«وحید رضا انارکی محمدی» ازتدارک گسترده شهرداری این منطقه در روزعید غدیر و مهمانی ۱۰کیلومتری می‌گوید و حرفش را اینطور ادامه می‌دهد: «ازهفته‌ها قبل هماهنگی با مدیران شهری مناطق مختلف تهران و معاونت اجتماعی وفرهنگی شهرداری و نیزگروه‌های جهادی، مردمی، امدادی و خدماتی انجام شد تا در روز مراسم بدون وقفه خدمت‌رسانی به مهمانان وموکب‌داران انجام شود. خوشبختانه با تعامل انجام شده موفق شدیم بدون کوچک‌ترین مشکلی نسبت به برگزاری مهمانی غدیردرمحدوده منطقه اقدام کنیم.»شهردار منطقه ۱۲ ازحضورشهرداری این منطقه درمهمانی غدیر با برپایی یک موکب خدماتی خبر می‌دهد و می‌افزاید:«موکب منطقه 12 با طول تقریبی 70 متردرخیابان انقلاب نرسیده به زیرگذرمیدان امام حسین (ع) ومقابل فروشگاه قدس فعالیت کرد. برنامه‌های این پردیس متنوع بود، به گونه‌ای که تعداد افراد استقبال کننده ازبرنامه‌‌های موکب فراتر از پیش‌بینی ما بود. برنامه‌ها با محوریت کودک و نوجوان وخانواده‌ها برگزار و این موضوع سبب شد بسیاری ازشرکت کنندگانی که به شکل خانوادگی درمهمانی شرکت کرده بودند پای ثابت برنامه‌‌های موکب منطقه باشند.»

خدمات رایگان برای سلامتی شما
انارکی محمدی با بیان این که شهرداری منطقه پردیسی را برای ارائه خدمات به شهروندان طراحی و تلاش کرد نیازهای ضروری و فرهنگی و تفریحی مهمانان را در آن برآورده کند ازهمکاری اداره سلامت شهرداری تهران و منطقه در ارائه خدمات دراین پردیس قدردانی می‌کند:«در بخشی ازپردیس فرهنگی منطقه خدمات سلامت محور با کمک فعالان حوزه سلامت و مسئولان خانه‌های سلامت با همراهی اداره سلامت شهرداری تهران به شهروندان ارائه شد. خدماتی مانند غربالگری فشار خون، قند خون، مشاوره‌های بهداشتی و درمانی و نیز ارائه بسته‌‌های سلامت محور و برخی خدمات تخصصی‌ترازجمله اقدامات انجام شده درپردیس فرهنگی وسلامت محور منطقه بود.»

غرفه‌ای ویژه کودکان
شهردارمنطقه ۱۲ یکی از ویژگی‌های بارزمهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر امسال را حضور پررنگ خانواده‌ها دراین مراسم می‌داند و با بیان اینکه شهرداری منطقه  برای‌خانواده‌های شرکت کننده درمراسم برنامه‌های خاصی تدارک دیده بود، ادامه می‌دهد:«حضورکودکان برای ما درشهرداری اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل غرفه‌ای ویژه سرگرمی کودکان درپردیس فرهنگی شهرداری منطقه 12 تعبیه شد که با استقبال بالای کودکان وخانواده‌هایشان همراه شد.»
انارکی محمدی می‌افزاید:«در این غرفه برنامه‌‌هایی مانند قصه‌گویی ،نقاشی، بازی و سرگرمی برای کودکان و خانواده‌های آنان برگزار شد. برای نوجوانان نیزدرغرفه ورزش برنامه‌های ویژه‌ای اجرا شد که از آن جمله می‌توان به فعالیت‌های بدنی و ورزشی شاد اشاره کرد. تجهیزات ورزشی متناسب با بازی‌های گروهی نیزدرمجاورت پردیس فرهنگی شهرداری منطقه جانمایی و نصب شد. با این اقدام خانواده‌ها درکنارنوجوانان خود لحظات شادی را در جشن مهمانی 10 کیلومتری سپری کردند.»

تکریم فرهنگ اقوام
سیاه چادر بختیاری در پردیس فرهنگی شهرداری منطقه 12 برپا بود. به منظور تکریم فرهنگ اقوام و استفاده ازموسیقی شاد و فرهنگ جشن و سرور این اقوام اصیل ایرانی سیاه چادر ایل بختیاری در پردیس فرهنگی شهرداری منطقه در روز برگزاری مهمانی 10 کیلومتری برپا شد که با استقبال وسیع مردم از برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در آن همراه بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید