• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 بهمن 1402
کد مطلب : 216883
+
-

فیلم‌های بخش انیمیشن

فیلم‌های بخش انیمیشن

بـبـعی

کارگردان:
حسین صفارزادگان و میثم حسینی
تهیه‌کننده: محمدمهدی مشکوری
سروکله «ببعی» اول در تلویزیون پیدا شد و حالا به سینما آمده است. براساس اعلام سازمان صدا و سیما، سریال ببعی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های شبکه پویا بود که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ پخش شد. در سال ۲۰۲۲، نسخه دوبله‌ شده سریال ببعی در شبکه «میناکا چوجوک» کشور ترکیه با نام «Kuzugiller» به نمایش درآمد. این سریال، فضایی فانتزی و مناسب خردسالان پیش‌دبستانی داشت و تمام شخصیت‌هایش حیوان بودند. در خلاصه داستان نسخه سینمایی ببعی آمده: «ببعی که همیشه مجلات جغد قهرمان درباره پرواز را می‌خواند رویای پرواز در سر دارد و می‌خواهد مانند یک پرنده پرواز کند....» این انیمیشن سینمایی پس از «فهرست مقدس» و «پسر دلفینی» سومین انیمیشن سینمایی سازمان اوج است و با بهره‌گیری از تکنیک سه‌بعدی و به‌روزترین فناوری ساخت انیمیشن در ایران تولید شده است. موفقیت «بچه‌ زرنگ» در گیشه امسال که حدود 60میلیارد تومان فروخته باعث افزایش رغبت به تولید انیمیشن در داخل کشور شده است.

رویـاشـهر
کارگردان:
محسن عنایتی
تهیه‌کننده: مصطفی حسن‌آبادی
 «رویاشهر» داستان ماجراجویانه پسربچه‌ای به نام آرات است که تصمیم دارد قهرمان رویاشهر شود. این انیمیشن درصدد آن است که قهرمانانی با ویژگی‌های بومی و مبتنی بر اصول جامعه ایرانی را به نمایش بگذارد. پس از اکران انیمیشن‌های سینمایی «لوپتو» و «مسافری از گانورا» رویاشهر سومین اثر مرکز انیمیشن سوره است که معاونت فرهنگی شهرداری تهران و مجتمع مهوا نیز در روند تولید از آن حمایت کردند.

شمشیر و اندوه

کارگردان: عماد رحمانی و مهرداد محرابی
تهیه‌کننده: مهدی جعفری جوزانی
  «شمشیر و اندوه» انیمیشنی ۹۲ دقیقه‌ای است که برهه‌ تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا ورود امام‌حسین(ع) به کربلا را روایت می‌کند. این اثر از زاویه‌ دید یک ایرانی روایت می‌شود که در شهر مدائن زندگی می‌کند و به قافله‌ امام حسین(ع) می‌پیوندد. مخاطب این انیمیشن صرفا کودکان نیستند و نوجوانان و جوانان مخاطب آن درنظر گرفته شده‌اند. ساخت این اثر نزدیک به 2 سال به طول انجامیده و حدود200 نفر در  این پروژه نقش داشته‌اند.

ساعت جادویی

کارگردان:
محمد بصیری‌نیک
تهیه‌کننده: محمدمهدی نجفی‌ راد
انیمیشن «ساعت جادویی» از جایی آغاز می‌شود که پسربچه‌ای به واسطه هدیه‌ای که از پدربزرگ خود دریافت می‌کند موفق به سفر در زمان می‌شود و به دوران کودکی مادربزرگ خود می‌رود. در این سفر پسربچه شغل خانوادگی‌شان یعنی نمدمالی را از نزدیک می‌بیند که در گذشته رونق بسیاری داشته است. این سفر در زمان مصادف با قیام گوهرشاد بوده و اشاره‌هایی به فرهنگ پوشش در آن زمان هم می‌شود. این پسربچه‌ بخشی از حوادث تاریخی را به چشم خود می‌بیند. این انیمیشن پیش‌تر با نام «سفر به تاریکی» در جشنواره فیلم کودک و نوجوان رونمایی شده بود. محمدعلی بصیری‌نیک درباره لایه تاریخی داستان گفته: «به‌دنبال تحمیل تاریخ به یک داستان کودکانه نبودیم و صرفا این قصد را داشتیم که شناختی نسبت به اتفاقات گذشته برای بچه‌ها ایجاد شود. معمولا کلاس‌های تاریخ برای بچه‌ها حوصله‌سربر است. ما تلاش کردیم در قالب انیمیشن و با تصاویر جذاب، وقایع گذشته را برای بچه‌ها روایت کنیم.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید