• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2148
+
-

فوریت طرح تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس رأی نیاورد

نمایندگان مجلس با بررسی طرح فوریتی تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در پارلمان مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، پروانه سلحشوری به نمایندگی از طراحان تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس گفت: از آنجا که درآمدزایی صنعت گردشگری می‌تواند بسیار بیشتر از درآمدهای نفتی قابل‌اتکا باشد پیشنهاد رسیدگی اولویت دار کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی را مطرح کردیم.

نماینده تهران در مجلس گفت: این کمیسیون به‌صورت ویژه بررسی و رفع موانع توسعه صنعت گردشگری، تصویب قوانین لازم برای توسعه صنعت گردشگری و نظارت بر این حوزه را برعهده خواهد داشت. محسن کوهکن، نماینده مخالف این طرح اما گفته است به جای اولویت دادن به این درخواست بهتر است تکلیف پرداخت حقوق کارکنان فولاد و بازنشستگان در اولویت قرار بگیرد.

جبار کوچکی نژاد، نماینده موافق دیگر در مجلس برای تشکیل کمیسیون گردشگری نیز با تأکید بر اینکه در همه کشورهای دنیا گردشگری به‌عنوان یک موضوع مهم در اقتصاد درنظر گرفته می‌شود و در ایران نیز در قالب مواد۹۷ تا ۱۰۰لایحه قانون برنامه ششم توسعه، اهدافی برای رونق گردشگری به تصویب رسیده است، گفت: سالانه 10میلیون گردشگر به خارج از کشور سفر می‌کنند درحالی‌که 3میلیون نفر گردشگر به کشور وارد می‌شوند بر این اساس، تشکیل کمیسیون ویژه در اقتصاد و فرهنگ گردشگری می‌تواند تأثیرگذار باشد.

پس از سخنان موافقان و مخالفان طرح، مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا با درخواست بررسی این طرح با اولویت مخالفت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید