• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 3 دی 1402
کد مطلب : 213310
+
-

83 متر پل؛ جایگزین 5کیلومتر بزرگراه

اتصال 2منطقه 17 و 18 با یک پل، مسیر رانندگی در این محدوده را چند کیلومتر کمتر کرد

محمد سرابی-روزنامه‌نگار

مسیر راه‌آهن، شرقی-غربی و مسیر بزرگراه،شمالی-جنوبی است. محله‌ها از هم جدا شده‌اند، راه‌آهن از روی بزرگراه می‌‌گذرد اما ماشین‌ها برای عبور از شرق به غرب باید وارد بزرگراه می‌شدند، تا نخستین دوربرگردان می‌رفتند و از آنجا برمی‌گشتند.
تا دیروز بزرگراه آیت‌الله سعیدی 2 منطقه 17 و 18 را از هم جدا می‌کرد، اما با ساخت تقاطع غیرهمسطح سواره‌رو روی بزرگراه و موازی با مسیر راه‌آهن
تهران- اهواز، حالا ساکنان دوطرف بزرگراه می‌توانند به جای درگیر شدن با ترافیک بزرگراه و طی کردن چند کیلومتر راه، از روی پل کوتاهی عبور کنند و به منطقه دیگر برسند.

مأموریت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مراسم افتتاح روگذر بزرگراه سعیدی با تأکید بر اینکه اولویت ما انجام و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: طبق برنامه چهارم، اهدافی تکلیف شده که برخی از آنها تکمیل تقاطع‌هاست. در حوزه فنی و عمرانی در همین راستا در چند‌ماه گذشته چندین پروژه تحویل داده‌شده و همزمان سهم آسفالت مناطق جنوبی افزایش پیدا کرده است.
هادی حق‌بین ادامه داد: طی ۲۰‌ماه گذشته در منطقه۱۷ چندین پروژه با کارکردهای مختلف تقدیم شهروندان شده است که از آن جمله می‌توان به بازار‌روز شقایق با معماری ایرانی - اسلامی و بوستان شهید سلیمانی که ظرف مدت 6‌ماه در سازمان عمرانی مناطق عملیاتی شد، اشاره کرد.
وی افزود: اغلب پروژه‌های بزرگراهی باعث گسست مناطق می‌شود و لازم است که به پیوند مناطق توجه کنیم. این پروژه‌هایی که امروز رونمایی می‌شود اثرگذاری ویژه‌ای در این امر دارند و از آن دست پروژه‌هایی هستند که قول آن در «قرار خدمت» شهردار تهران به شهروندان داده شده بود.
معاون شهردار تهران گفت: به‌جز پروژه‌های تقاطعی، انواع پروژه‌های ابنیه با کارکردهای مختلف به سفارش انواع سازمان‌ها و مناطق توسط معاونت فنی و عمرانی در دست اجراست. پارکینگ‌های طبقاتی متفاوتی نیز به سفارش سازمان ترافیک در دستور کار قرار دارد که از این میان، ظرف یک‌ماه آینده پارکینگ مینابی در منطقه۱۵ تقدیم شهروندان خواهد شد.

هیچ پروژه عمرانی غیرفعالی نداریم
عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شورای شهر از اقدامات حوزه عمران - با توجه به پشتیبانی مالی که دراختیار دارد - رضایت دارد، گفت: شورای شهر عزم خود را از ابتدا بر تکمیل کردن پروژه‌های نیمه‌تمام گذاشت و همینطور ادامه کار پروژه‌هایی که در مقیاس محلی هستند.
سیدمحمد آقامیری گفت: این پروژه‌ها به ظاهر کوچک‌اند، اما گره‌های زیادی را در محلات باز می‌کنند. الان می‌توان گفت که تمام پروژه‌های نیمه‌کاره، دوباره به جریان افتاده و امروز تقریبا هیچ پروژه عمرانی متوقف شده و غیرفعالی وجود ندارد.
سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران هم در این مراسم گفت: افتتاح‌های امروز، پنجمین و ششمین افتتاح سازمان مهندسی از دسته پروژه‌های متعهد است و تا آخر سال، ۱۸ پروژه را براساس تعهدی که به شهردار تهران داده‌ایم، تقدیم شهروندان خواهیم کرد.
مهدی صداقتی افزود: پل ایثارگران، پروژه شهید بروجردی، زیرگذر کوهک و راستگرد گلها از پروژه‌های قبلی سال‌جاری بودند که تاکنون افتتاح شده‌اند. معمولا پروژه‌های عمرانی با مطالعاتی که انجام می‌شود برای شهر تعریف و پیاده می‌شوند، اما این دو پروژه خاستگاه مردمی داشته است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید