• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 21 تیر 1403
کد مطلب : 229783
+
-

حکم اعدام برای زورگیران بزرگراه صدر

حکم اعدام برای زورگیران بزرگراه صدر

90روز پس از انتشار تصاویر زورگیری از سرنشین خودرویی در بزرگراه صدر، 2نفر از زورگیران با حکم دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند.
به گزارش همشهری، اواسط فروردین‌ماه امسال فیلمی از زورگیری در یکی از بزرگراه‌های تهران منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای داشت. آنطور که شواهد نشان می‌داد این زورگیری در روز روشن و در بزرگراه صدر اتفاق افتاده و 2زورگیر با چاقو و قمه گوشی موبایل سرنشین یک دستگاه خودروی ال90 را سرقت کرده و با کمک 2همدست‌ موتورسوارشان گریخته بودند. انتشار فیلم این زورگیری به‌خصوص در فضای مجازی بارها و موجب ترس و وحشت شهروندان شد. طوری که به دستور رئیس‌کل دادگستری استان تهران، تیم‌های ویژه‌ای از پلیس آگاهی برای دستگیری عاملان این زورگیری جنجالی فعال شدند. 6روز زمان لازم بود تا کارآگاهان پلیس مخفیگاه زورگیران را که به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته بودند شناسایی و در عملیاتی ضربتی 3نفر از آنها را دستگیر کنند.
دستگیرشدگان در همان بازجویی‌های مقدماتی به این زورگیری خشونت بار اعتراف کردند و در شرایطی که چهارمین متهم همچنان فراری است پرونده اتهامی‌شان با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب اسلامی تهران فرستاده شد. بعد از محاکمه 3زورگیر در شعبه28، 2نفر از آنها به اتهام محاربه از طریق سلاح سرد به‌منظور بردن مال مردم و ایجاد ناامنی به اعدام محکوم شدند. همچنین سومین متهم نیز به اتهام معاونت در محاربه به تحمل ۲۵سال حبس محکوم شد. همچنین دادگاه هر
سه متهم را به اتهام مشارکت در سرقت با سلاح با توجه به شیوه ارتکاب جرم و دارا بودن سابقه کیفری به تحمل ۱۰سال حبس تعزیری و رد مال مسروقه در حق شکات محکوم کرد. علاوه بر این متهم ردیف اول به پرداخت دیه در حق یکی از شاکیان نیز محکوم شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید