• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 19 شهریور 1402
کد مطلب : 202549
+
-

یک پوآروی متفاوت

فیلم جنایی
یک پوآروی متفاوت

فهیمه پناه‌آذر، روزنامه‌نگار

«مرگ روی نیل» یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمایی معمایی-جنایی است که می‌توان گفت با امتیازی که گرفته جزو بهترین فیلم‌های جنایی سال 2022قرار می‌گیرد.
این فیلم براساس رمانی از آگاتا کریستی به همین نام ساخته شده و دنباله‌ای بر فیلم قتل در قطار سریع‌السیر است. در واقع می‌توان گفت‌ مرگ روی نیل، دومین اقتباس سینمایی کنت برانا پس از فیلم قتل در قطار سریع‌السیر شرق از آثار نویسنده مشهور ادبیات جنایی، آگاتا کریستی، است.پیش از این در سال ۱۹۷۸ جان گیلرمین اقتباسی سینمایی از این فیلم کرده بود. اکنون نیز کنت برانا فیلمی براساس این رمان ساخته است.
در این اقتباس برانا دست به خلق پوآرویی متفاوت‌تر زده است.داستان فیلم درباره تعطیلات هرکول پوآرو کارآگاه بلژیکی در رودخانه شگفت‌انگیز مصر نیل است که به جست‌وجوی وحشتناکی برای یافتن یک قاتل تبدیل می‌شود.
هرکول پوآرو، کارآگاه محبوب آگاتا کریستی از مشهورترین شخصیت‌های دنیای ادبیات پلیسی است. داستان‌هایش بخش مهمی از آثار جنایی کلاسیک را تشکیل می‌دهد.درام اصلی مرگ روی نیل روی این کشتی و پیرامون همین قتل‌ها شکل می‌گیرد.
در یک ساعت ابتدایی فیلم، شخصیت‌های فیلم به درستی به بیننده شناسانده و تماشاگر را با هر شخصیت همراه می‌کند تا بتواند با آن همذات‌پنداری کند. مخاطب فیلم با شخصیت‌های فیلم، به چالش کشیده می‌شود. تماشاگر فیلم در جایی هیجان‌زده می‌شود که رویدادها باعث می‌شود که قاتل مشخص شود.‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید