• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
جمعه 3 شهریور 1402
کد مطلب : 201100
+
-

پیشرفت شرق به پیشرانی ایران

نگاهی کوتاه به وضعیت جهان و شکست دشمنان

محمدعلی رنجبر

لابی صهیونیستی در داخل آمریکا در شکننده‌ترین وضعیت تاریخی‌اش قرار گرفته و اختلافات بسیار زیادی بین آنها با دستگاه حاکمه آمریکاست تا جایی که آمریکا بدون اطلاع آنها با ایران توافق کرد!
تحمیل توافق با آمریکا از طریق شیوه درست متاثر از آرمانگرایی واقع‌بینانه.اینکه وقتی آمریکا پول‌های شما را گروگان گرفته ما نیز از آنها گروگان بگیریم و بعد هم معامله کنیم!
شیوه‌ای که سال‌ها مورد نقد برخی فانتزی‌های لیبرال‌مسلک است.
فشار روی فرانسه از طریق نیجر که اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد فرانسه دارد.زیرا معادن اورانیوم نیجر تامین‌کننده اصلی سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه است.(کشوری که منبع اصلی تامین برق آن از طریق نیروگاه‌های هسته‌ای است.)یعنی وقتی روس‌ها گاز را برای فرانسه تحریم کردند ما نیز باید در نیجر کاری می‌کردیم که فرانسه بیشتر تحت فشار باشد.به اینها می‌گویند، فشار حداکثری و حملات هیبریدی؛بلایی که سال‌ها بر سر ما آوردند و حال در مرحله پسا عبور از پیچ تاریخی، نوبت ماست که در سراشیبی پیشرفت شرق به پیشرانی ایران و پسرفت غرب به پیشرانی آمریکا، تلافی کنیم!
فشار چندجهته بر فرانسه جواب خودش را در تعطیلی کمپ تیرانا در آلبانی داد و میوه‌های دیگر آن در حال رسیدن هستند. کافی است قدری تلاشمان را مضاعف و یاس و ناامیدی‌مان را کم‌کنیم!
توافق با عربستان به مراحل کامل‌تر و اجرایی‌تر رسید و سفارتخانه‌های 2طرف بازگشایی شد و همکاری‌های دیگری در حال نطفه‌بندی است که الان وقت گفتنش نیست!
جنگ و درگیری بین ناتو و روسیه در اوکراین به مراحل پیچیده‌تر خودش رسیده که به‌این‌زودی‌ها تمام نمی‌شود و این یعنی فشار بیشتر به اروپا و نیاز بیشتر روس‌ها به ما.
عضویت ایران در شانگهای و بریکس کامل‌تر و رسمی‌تر شد و توافقات گسترده‌ای برای عبور از دلار و ورود به نظم تجاری جدید در حال نطفه‌بندی است.
بروز اختلافات شدید در بین سران اسرائیل، اپوزیســیون پشـــمکی، آمریکای سقوط کرده، اروپای تحت فشار و سایر دشمنان نظام

 

این خبر را به اشتراک بگذارید