• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 1 شهریور 1402
کد مطلب : 200901
+
-

حبس ابد برای پرستار جنایتکار

خارجی
حبس ابد برای پرستار جنایتکار

پرستاری که 7نوزاد را به قتل رسانده و برای قتل 6نوزاد دیگر نیز تلاش کرده بود با رأی دادگاه به حبس ابد محکوم شد.
به گزارش همشهری، این پرستار که لوسی لتبی نام دارد بین سال‌های 2015 تا 2016، 7 نوزاد را به قتل رساند و تلاش کرد 6نوزاد دیگر را نیز بکشد. او که 33سال دارد در بخش نوزادان بیمارستان کنتس چستر در شمال انگلیس کار می‌کرد و با خوراندن بیش از حد شیر، مسمومیت با انسولین یا تزریق هوا جان نوزادان را می‌گرفت.
قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده با محکوم کردن اقدامات او در دادگاه گفت که انگیزه قتل نامشخص است و شاید هرگز مشخص نشود. با این حال به‌نظر می‌رسد متهم علاقه خاصی به دوقلوها داشته چرا که 3جفت دوقلو و یک مجموعه سه قلو در میان 13قربانی او بودند.
روزنامه‌نگاران حاضر در دادگاه این جلسه را در شبکه‌های اجتماعی «تخریب‌آور» توصیف کردند. گزارش شده است که لتبی مایل به پیگیری جلسه از طریق لینک ویدئویی از زندان نبود. براساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، لتبی را به‌دلیل حضور نداشتن آنها «بزدل» خواند. در تحقیقات پلیس مشخص شد که بارها افرادی به‌دلیل افزایش مرگ‌ومیر حین شیفت کاری لوسی  به مسئولان بیمارستان هشدار داده بودند، اما این قضیه جدی گرفته نشده بود.جنایت‌های این پرستار 2 سال تمام طول کشید، از نخستین قتل تا زمانی که پلیس برای رسیدگی به آن فراخوانده شد، به‌خودی خود یک رسوایی بزرگ است.
یکی از قربانیان این پرستار دختری است که اکنون 7 سال دارد. او دچار فلج مغزی و نابینایی شده است، دهانش بسته نمی‌شود و نیاز به عمل جراحی بزرگ ستون فقرات دارد. پدرش می‌گوید زمانی که دخترش 15هفته داشت و با 535گرم وزن زودتر به دنیا آمده بود به این وضعیت دچار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید